Mladí lidé čím dál víc hledají investiční rady na sociálních sítích. ČNB tento vývoj sleduje a upozorňuje, že i tady platí pravidla a že investice nikdy nejsou bez rizika. Podle člena bankovní rady Jana Procházky je dobře, že se mladí zajímají o finance, důležité ale je, aby informace od influencerů byly férové.
„Mladí nebudou číst naše desatero na webu ČNB. Poslouchají influencery. Když ti budou říkat věci správně, tak super. I když to někdy bude znít agresivně, hlavní je, aby zaznělo i to B – že investice nesou riziko,“ řekl v rozhovoru pro Seznam Zprávy.
Vedle toho se centrální banka věnuje i tematice odměňování finančních poradců, které je v Česku tradičně postavené hlavně na provizích z prodaných produktů. „Čistě provizní model vede ke střetu zájmů. Poradce pak může upřednostnit vlastní zisk před zájmy klienta. Odměňování musí zahrnovat i fixní složku a kvalita poskytovaných služeb má hrát stejně důležitou roli jako samotný objem prodeje,“ uvedl Procházka.



