Autoasistenci už někdy využila čtvrtina řidičů

Beautiful blonde woman standing by automobile and holding umbrella while man checking wheel. Bearded auto mechanic helping young woman to fix broken car wheel on the road.

Zpravidla kvůli poruše vozu

Čtvrtina českých motoristů už v minulosti potřebovala asistenční služby. Ve třech čtvrtinách případů to přitom bylo kvůli poruše vozu, ve čtvrtině kvůli nehodě, vyplývá z průzkumu ČPP Servis na začátku letní turistické sezóny, která pravidelně přináší zvýšený počet asistenčních výjezdů. Zájem o sjednávání asistenčních služeb proto v poslední době výrazně roste.

Už 23 % českých motoristů využilo asistenční služby při poruše vozu, dopravní nehodě nebo třeba ztrátě klíčů od auta, vyplývá z průzkumu ČPP Servis. „Služby asistenčních služeb motoristé ocení až v okamžiku, kdy její služby využijí. A věří, že je nikdy potřebovat nebudou. Přesto jsou při sjednávání pojištění vozu velmi poptávané, majitele auta zajímá především rozsah asistenčních služeb a často si připlácejí za nadstandardní benefity. Mezi nejčastější patří logicky odtah vozu a zajištění jeho opravy, nicméně autoasistence umí daleko víc,“ říká předseda sboru jednatelů ČPP Servis David Krňávek.

V téměř třech čtvrtinách případů (73 %) využívají lidé autoasistenci při poruše vozu, ve čtvrtině případů při dopravní nehodě. Asistenční služby dokáží krýt záda i v situaci, když řidič ztratí klíče od svého vozidla.Z interních dat České podnikatelské pojišťovny, která řeší zhruba 30 tisíc asistenčních zásahů ročně, přitom vyplývá, že každý druhý zásah míří k poruše motoru. „Z ostatních závad se často vyskytuje porucha převodovky, defekt pneumatiky nebo problémy s baterií, kdy je nutné vůz nastartovat přes startovací kabely. Pravidelně dochází k výraznému počtu nárůstu výjezdů mezi červnem a září,“ dodal David Krňávek.