Zpravidla kvůli poruše vozu
Čtvrtina českých motoristů už v minulosti potřebovala asistenční služby. Ve třech čtvrtinách případů to přitom bylo kvůli poruše vozu, ve čtvrtině kvůli nehodě, vyplývá z průzkumu ČPP Servis na začátku letní turistické sezóny, která pravidelně přináší zvýšený počet asistenčních výjezdů. Zájem o sjednávání asistenčních služeb proto v poslední době výrazně roste.
Už 23 % českých motoristů využilo asistenční služby při poruše vozu, dopravní nehodě nebo třeba ztrátě klíčů od auta, vyplývá z průzkumu ČPP Servis. „Služby asistenčních služeb motoristé ocení až v okamžiku, kdy její služby využijí. A věří, že je nikdy potřebovat nebudou. Přesto jsou při sjednávání pojištění vozu velmi poptávané, majitele auta zajímá především rozsah asistenčních služeb a často si připlácejí za nadstandardní benefity. Mezi nejčastější patří logicky odtah vozu a zajištění jeho opravy, nicméně autoasistence umí daleko víc,“ říká předseda sboru jednatelů ČPP Servis David Krňávek.
V téměř třech čtvrtinách případů (73 %) využívají lidé autoasistenci při poruše vozu, ve čtvrtině případů při dopravní nehodě. Asistenční služby dokáží krýt záda i v situaci, když řidič ztratí klíče od svého vozidla.Z interních dat České podnikatelské pojišťovny, která řeší zhruba 30 tisíc asistenčních zásahů ročně, přitom vyplývá, že každý druhý zásah míří k poruše motoru. „Z ostatních závad se často vyskytuje porucha převodovky, defekt pneumatiky nebo problémy s baterií, kdy je nutné vůz nastartovat přes startovací kabely. Pravidelně dochází k výraznému počtu nárůstu výjezdů mezi červnem a září,“ dodal David Krňávek.