Bankám jsme prý věrnější

Hands holding a credit card and using laptop computer for online shopping

Podle průzkumu agentury Simply5 pro Air Bank se věrnost jedné bance vrací, když 54 % Čechů využívá jen „tu svou“. Díky rozšiřující se nabídce služeb už v ní vyřeší vše potřebné. Mají ji dlouho, vyhovuje jim a poskytuje jednoduché a chytré nástroje.

Právě to jsou hlavní důvody pro věrnost jedné bance. Ještě před pěti lety přitom většina lidí podle tehdejšího zjištění Air Bank využívala kvůli vyzkoušení různých služeb dvě a více bank. I banky, které se zprvu soustředily hlavně na oblast plateb, začaly postupně nabízet komplexnější služby včetně hypoték a investic. Klienti díky tomu mohou častěji vyřešit všechny své potřeby pohodlně na jednom místě – v jedné bance.

V bankovním světě Čechům podle průzkumu stále vadí především poplatky (73 %) a přílišná byrokracie spolu se strnulostí bank (71 %). Pokud už se lidé z určitého důvodu rozhodnou svou banku změnit, mohou pro usnadnění využít proces, který se nazývá bankovní mobilita. Nová banka díky mobilitě dokáže za klienta zrušit účet u jeho původní banky a také přenastavit trvalé příkazy nebo inkasa.