ČAP: Pojišťovny řeší situaci na Jižní Moravě po zásahu oblasti tornádem

Ilustrační snímek, zdroj: pixabay.com

Pojišťovny aktivně řeší situaci na Jižní Moravě po katastrofickém zásahu oblasti tornádem. Vyhlásily již v noci kalamitní stav, ustanovily speciální krizové štáby, aktivují a posilují mobilní týmy likvidátorů a všechny zaměstnance, kteří mohou v této situaci pomoci. Při pomoci klientům u katastrofických škod nastupují pravidla zrychlené likvidace. Počítáme s okamžitými výplatami záloh všem zasaženým klientům, z nichž někteří doslova přišli o všechno. Škody způsobené tornádem jsou pojišťovny připraveny plně hradit, a to z pojistek pokrývajících rizika škody z přírodních katastrof způsobených silným větrem, škody po tornádu jsou tedy zcela likvidní.

Klienti mohou rovnou začít odklízet škody. Je třeba pořídit alespoň základní dokumentaci rozsahu škod prostřednictvím fotografií nebo videa. Není třeba čekat s odklízením na likvidátory. 

Stejně jako v minulosti při rozsáhlých povodních nebo silných vichřicích, budou pojišťovny i v tomto případě věnovat situaci maximální nasazení a jsou připraveny na proaktivní, zjednodušenou, rychlou a vstřícnou pomoc klientům. Naše myšlenky jsou s obyvateli postižených obcí, kteří utrpěli zdrcující ztráty na životech, zdraví a majetku.

Česká asociace pojišťoven je v kontaktu s ministry Schillerovou a Hamáčkem při koordinaci informací.

Pomoc nabízejí banky i pojišťovny, zde je několik příkladů. 

Kooperativa aktivizovala týmy likvidátorů a techniků na vyřizování škod

Kooperativa pojišťovna od rána přijímáme hlášení o škodách zejména z krupobití a vichřice. Z nejpostiženější oblasti jižní Moravy, kde nejhorší škody způsobilo tornádo prozatím klienti škody nehlásí, protože je zde problém se signálem mobilních telefonů, proto očekáváme nápor hlášení škod až po obnovení signálu. Mapujeme také seznam našich klientů v nejpostiženějších obcích a jakmile to bude možné, budeme je kontaktovat a zjišťovat rozsah jejich škod.

Pro co nejrychlejší vyřízení škod doporučujeme následující postup:

– Odklízení je možné začít i bez prohlídky technikem pojišťovny.

– Nahlaste škodní událost na telefonní linku 957 105 105 nebo na www.koop.cz.

– Je-li to možné, poškození vyfoťte na mobilní telefon.

Personálně jsme posílili týmy na naší infolince, primárně jsme připraveni řešit hlášení škod. Zároveň přesuneme do postižených regionů i posílené týmy techniků, kteří budou škody po nahlášení dokumentovat. Samozřejmostí je zajištění prohlídek i o víkendu.

Klientům nabízíme i výplatu zálohy na pojistné plnění. Zálohu budeme vyplácet obratem na účet klienta, a to až do výše 50 % z odhadnuté škody. Klienti takto mohou získat v podstatě do druhého dne první prostředky na opravu jejich majetku.

MONETA pomůže klientům postiženým tornádem, přes svou nadaci je oddluží

Klienti banky z oblasti Hodonínska a Břeclavska, kteří včera v podvečer vlivem tornáda utrpěli silné materiální škody, mohou prostřednictvím nadace MONETA Clementia požádat banku o odpuštění svých finančních závazků, které vůči ní mají. „Jsme připraveni podat pomocnou ruku všem, které tato nesmírná tragédie postihla, kteří mají k naší bance klientský vztah a mají u nás sjednány úvěry nebo hypotéky,“ potvrdil předseda představenstva MONETA Money Bank Tomáš Spurný.

Klienti mohou o pomoc požádat prostřednictvím online formuláře na stránkách Nadace MONETA Clementia www.clementia.cz. Banka dá následně do jednoho dne od obdržení žádosti vědět, zda je formálně v pořádku, či potřebuje doplnění. Správní rada nadace následně rozhodne, zda žádosti o oddlužení vyhoví. „Pokud ano, připraví nadace potřebné kroky k oddlužení, klient pak na konci celého procesu obdrží certifikát o oddlužení,“ popsala proces fungování nadace tisková mluvčí Skupiny MONETA Zuzana Filipová.

Materiální škody na majetku banka eviduje i v rodinách svých zaměstnanců v místních pobočkách v Břeclavi a Hodoníně. Pro tyto účely alokovala finanční podporu ze zaměstnaneckého sociálního fondu. Samotné pobočky byly ničivým tornádem poničeny minimálně a jsou od dnešních ranních hodin v běžném provozu.