Celé naše odvětví zažívá skvělé časy a i nám se mimořádně daří, říká Mojmír Urbánek, generální ředitel a majitel společnosti SAB servis. V příštím roce očekává výrazné ochlazení v segmentu úvěrů, proto firma zůstává nohama na zemi a dál pokračuje v rozvíjení podpory a nástrojů pro partnery v oblasti pojištění a investic.
Máme za sebou třetí čtvrtletí – jak se daří vaší společnosti, máte už alespoň předběžné výsledky? Kterým segmentům se daří nejvíce? Jak se změnilo chování lidé v oblasti financí po covidové pandemii?
Celé naše odvětví zažívá skvělé časy. A i nám se mimořádně daří. Provizní obrat za první tři kvartály letošní roku dosahuje úrovně 752 mil. Kč. Pokud udržíme tempo růstu a projeví se produkce nových partnerů získaných v prvním pololetí, pak budeme za celý letošní rok atakovat hranici 1 mld. Kč provizního obratu.
Samozřejmě pozitivně naše čísla ovlivňuje segment úvěrů. Minulý rok jsme sjednali úvěry pro FO v celkovém objemu 14,7 mld. Kč, za první tři čtvrtletí letošního roku již v objemu 21,5 mld. Kč. V příštím roce očekáváme výrazné ochlazení v tomto segmentu, proto zůstáváme nohama na zemi a dál pokračujeme v rozvíjení podpory a nástrojů pro partnery v oblasti pojištění a investic.
Jak jste na tom v oblasti penzijního spoření? Po devíti letech se fondy doplňkového penzijního spoření teprve setkávají s větším zájmem, když „vymírá“ staré penzijko směrem ke třem milionům účastníků a v nových fondech DPS se jejich počet blíží 1,5 milionu. Daří se vám přesunovat klienty ze starého penzijka a oslovovat mladší klienty?
Penzijní reforma a omezení provizí za zprostředkování penzijního spoření nejprve tuto oblast tvrdě zasáhly. Nicméně atraktivita tohoto produktu kvůli státní podpoře a nízkonákladové konstrukci postupně oživila i tento sektor a každým rokem se počet nově uzavřených smluv zvyšuje. Ke konci září u nás tento segment meziročně roste o +17,3 %.
Samozřejmě jde v prvé řadě o přesuny klientů do nových účastnických fondů nebo o mladé klienty. Transformované fondy kvůli nízkému zhodnocení a vysoké inflaci nedávají smysl. A toho jsou si poradci dobře vědomi.
Jak jste na tom v segmentu pojištění? Daří se vám nahradit úbytek poradců po květnových zkouškách? A co téma podpojištění, o kterém se kvůli rostoucím cenám nemovitostí mluví?
Trh se čistí, a to je jedině dobře. My jsme rádi, že jsme stále atraktivní pro nové partnery a dokážeme je získávat pro spolupráci. V letošním roce se nám v akviziční činnosti mimořádně daří a příchody nových spolupracovníků zrychlily.
Vzhledem k tomu, že k nám v drtivé většině přichází zkušení poradci a minimum nováčků, není podpojištění téma. To je zkušeným poradcům jasné, i v tom je jejich přidaná hodnota, aby toto téma s klienty komunikovali. A vedou je k tomu i samotné pojišťovny, s jejichž zástupci se poradci mohou potkávat třeba na našich produktových dnech.