Chystáme podzimní roadshow, na které představíme mnoho novinek

Mojmír Urbánek. Zdroj: SAB Servis

Kromě podzimní roadshow připravuje společnost SAB servis i vizuální rebrandingříká její generální ředitel a majitel Mojmír Urbánek. Zeptali jsme se ho také, jak dopadlo první pololetí a kde vidí největší legislativní výzvy pro poradenský trh.

Jakse vaší společnosti dařilo v prvním pololetí a jaký je váš výhled do konce roku? Kolik máte poradců a jak se od začátku roku změnil jejich počet? Jaký trend očekáváte do konce roku? Neplánujete nějaké změny v řízení společnosti?

Provizní obrat za první pololetí nám meziročně vzrostl o 42 %. Rosteme díky našim partnerům, kterým se daří, a zároveň tím, že získáváme ke spolupráci nové partnery. Počty poradců, resp. vázaných zástupců jsou jednoduše dohledatelné na webu ČNB. My sledujeme souhrnné počty poradců, zaměstnanců a tipařů, kteří s námi spolupracují. Ke konci pololetí máme 3255 takových partnerů a od začátku roku se jejich počet zvýšil o 20 %. Velký podíl na tomto nárůstu má jeden nový velký partner. Do konce roku očekáváme příchod dalších zhruba 100 poradců.

Změny v řízení společnosti neplánujeme, pouze management posilujeme. Naši partneři potřebují stabilní servisní organizaci s jasně formulovanou vizí a lidmi, kteří ji ztělesňují a realizují.

Co připravujete na podzimní měsíce, představíte nějaké nové produkty či služby? V jakých segmentech trhu vidíte největší růstový ve druhé půlce roku? Hypotéky trhají rekordy, jak to vypadá s investicemi? Inflace roste, jak se vám daří ochránit majetek vašich klientů?

Na jaře a na podzim máme vždy naši roadshow, na níž prezentujeme majitelům poradenských firem a jejich poradcům dokončené projekty a představujeme nové, do kterých se pouštíme. Jsou to pro nás milníky, do kterých chceme stihnout dokončit co nejvíce projektů.

Na podzimní roadshow chceme představit rozšířené Úkoly, což je nástroj, který pomáhá poradcům řídit poradenskou agendu přímo v našem systému myDOCK. Poradci tak nepoužívají různé externí podpůrné nástroje jako Todoist, Raynet nebo Freelo a mají data na jednom místě. Dokončujeme investiční reporting a připravujeme nové funkce a vzhled klientské aplikace myPLANN. Nakonec se chystáme také na vizuální rebranding, který ještě více podtrhne naši identitu.

Kde vidíte největší legislativní výzvy pro poradce? Jak jste si poradili s nahráváním investičních hovorů, vzrostly vám díky tomu náklady? Porostou nějak významně i do budoucna? Podle zpráv z trhu se čeká zpřísnění v této oblasti ze strany ČNB. Co by to pro poradce znamenalo?

Jedním z našich důležitých cílů je řešit legislativu za poradce. Jsou to, a měly by být, výzvy pro nás, ne pro poradce! My sázíme na propojení nástrojů (srovnávačů a sjednávačů) se záznamem o schůzce. To prakticky znamená, že sázíme na workflow: 1. zjištění potřeb klienta, 2. srovnání řešení, 3. výběr nejlepšího řešení, 4. sjednání obchodu – a tuto cestu provázat do jednoho celku, ze kterého vyjde i potřebná dokumentace, jako je záznam o schůzce a další náležitosti jako například investiční dotazník.

Zprostředkování investic přes telefon neumožňujeme, je to drahé řešení a zároveň nefunkční. Investice jsou natolik intimní záležitostí, že si investiční poradenství po telefonu neumíme představit. Poradce musí s klientem vše osobně probrat, zjistit a zaznamenat potřeby, potom potřebuje čas na přípravu řešení. Poradci neobchodují za klienty na burze, ale připravují dlouhodobá funkční řešení. Do toho pochybný prodej přes telefon za nás rozhodně nepatří!