V Renomia Group vzniká hráč, který má ambici díky kvalitě služeb do několika let prorazit mezi tuzemskou TOP 10 poradenských firem na trhu s retailovým pojištěním a finančními službami. FINVOX se sloučil se dvěma sesterskými společnostmi, přijal k sobě desítky konzultantů a s využitím zázemí silné skupiny míří výš.
„Nabízíme zázemí velké firmy s pevnými hodnotami a z toho plynoucí výhody pro konzultanty. Konkrétněji to znamená špičkovou podporu v čele s technologickými nástroji, dlouhodobou strategii, exkluzivní produkty v několika typech pojištění a vynikající vztahy s pojistiteli. Do tří až čtyř let chceme mít více než pět stovek konzultantů,“ přibližuje v rozhovoru předseda představenstva společnosti FINVOX Michal Musil.
Začátkem července se vázaní zástupci z vícero společností RENOMIA GROUP přesunuli do FINVOX. Co tato změna znamená?
Dlouhé roky bylo součástí RENOMIA GROUP několik společností, které poskytovaly služby retailové klientele. Historicky, následkem akvizic a vlastního rozvoje působili vázaní zástupci pod IMG, FINVOX i pod RENOMIA BENEFIT. To bylo poměrně náročné na obchodní koordinaci, administrativu, manažerské řízení i investice. Spravovali jsme například různé licence v různých entitách…
Po úvahách a dokončení strategie jsme se shodli, že efektivnější je sjednotit a rozvíjet naše služby pod jednou firmou. Vázaní zástupci ze zmíněných entit tak přešli do FINVOX, kde jich je momentálně okolo 200 namísto původních 40.
Zkuste konkrétněji vysvětlit strategii, která za tímto krokem stojí…
RENOMIA GROUP je většinově zaměřená na firemní pojištění, risk management a likvidaci škod, zkrátka B2B byznys. V této oblasti je největším hráčem v Česku a ve středoevropském regionu. Dceřiné společnosti má ve 13 zemích Evropy a díky partnerství s třetím největším světovým makléřem Gallagher se stará o své klienty na všech kontinentech.
Zároveň se RENOMIA již dlouhou dobu věnuje i retailovým klientům a má velký zájem se v tomto směru rozvíjet. Tato část byznysu rostla především přes akvizice společností, které byly zakladatelům RENOMIA blízké svými firemními hodnotami. To byl případ IMG i FINVOX. Jak už jsem říkal, čas ukázal, že řízení čtyř firem samostatně dost brzdí rychlost rozvoje, a ani efektivita investic potom nebyla taková. Jako nejlepší řešení se ukázalo je sjednotit, abychom rychle reagovali na potřeby klientů, trhu a byli konkurenceschopnější. A zejména proto, aby se konzultantům lépe fungovalo.
Co se tedy od července stalo s konzultanty neboli jazykem regulátora vázanými zástupci? Jak se změnila jejich práce?
Dál pracují v rámci FINVOX. K dispozici mají kompletní zázemí po technologické a produktové stránce. Licence a podpora pro pojištění, úvěry, investice a doplňkové penzijní spoření jsou všechny v jedné firmě.
Co se změnilo pro klienty?
Okamžitou změnu klienti po praktické stránce vůbec nepocítili. Zůstává jim stejný konzultant, maximálně se v některých případech stalo, že nyní má na vizitce napsáno FINVOX, namísto RENOMIA nebo IMG. O tom, že dochází k fúzi, jsme samozřejmě všechny klienty promptně informovali. V dlouhodobém horizontu budou klienti těžit z rozvoje a růstu firmy FINVOX, konzultanti jim budou moci poskytovat ještě lepší služby.
Jaká je tedy strategie RENOMIA?
Staví na synergii a na osvědčeném principu konzultačního přístupu a péče o klienty. Mateřská RENOMIA se věnuje hlavně B2B, FINVOX se soustředí na retail. Další dceřiná společnost SURI.CZ, což je online platforma pro autopojištění – a do budoucna i pro další typy pojištění. Dlouhodobým cílem je umět to vše efektivně propojovat. Efektivně obsloužit všechny typy pojištění, například pro majitele malých a středních firem.
Zároveň zůstává v RENOMIA specializované oddělení RENOMIA BENEFIT, které se věnuje skupinovým programům korporátních klientů, jejich zaměstnancům, managementu a VIP klientům.
Jaké jsou další plány na rozvoj?
Do tří až čtyř let chceme mít přes pět set kvalitních konzultantů, kteří dělají skvěle svoji práci. Z těch bližších cílů nás čeká sjednotit se do jednoho CRM a připravit nový investiční nástroj, který budou konzultanti využívat pro naše klienty. Nadále budeme vylepšovat náš vzdělávací systém. Určitě budeme také rozvíjet pomoc klientům při složitých škodách, což je právě know-how, které má RENOMIA na velmi vysoké úrovni.
Proč by k vám měli vázaní zástupci přicházet?
Myslím si, že je to nyní dobrá příležitost být u toho, když vzniká jeden z budoucích předních hráčů na trhu. To je něco, co by mne osobně lákalo. A věřím, že budeme atraktivní také pro mladé lidi nebo lidi z jiných oborů. Nejde nám primárně o to získávat konzultanty z konkurenčních společností.
Nabízíme zázemí silné stabilní společnosti, která ale rozhodně není molochem. RENOMIA je rodinná firma postavená na pevných hodnotách, kterými jsou služba, dobré vztahy, spolehlivost, rozvoj a nadšení. Na tyto hodnoty se hodně dbá, a to nejen ve vztahu ke klientům, ale i ke kolegům.
RENOMIA se i díky tomu vypracovala do pozice jednoho z největších pojišťovacích makléřů v regionu, takže je to určitě dobrá cesta. A přináší s sebou i hmatatelné benefity: marketing generující leady, exkluzivní produkty v několika typech pojištění a vynikající vztahy s pojistiteli. K tomu bych ještě určitě vyzdvihnul vzdělávací systém a zázemí, které jsou velmi dobře nastaveny tak, aby pomáhaly konzultantům v růstu. A konkrétní výhodou jsou naše technologické nástroje pro konzultanty, přes které mají perfektní přehled o svých klientech a jejich produktech.
Jakou přidanou hodnotu nabídnete klientům? Proč by měli lidé konzultanty FINVOX v konkurenci jiných firem na trhu vyhledávat?
Je to opět konzultační přístup, který vyznává celá RENOMIA. Nejsme jen zprostředkovatelé, kteří přeprodávají pojistky a finanční produkty. U pojištění vycházíme z risk managementu, u finančních produktů z předchozí analýzy situace a až následně pro klienty nacházíme ta nejlepší řešení na trhu. Vzhledem k postavení RENOMIA na pojistném trhu máme hlavně u pojištění k dispozici velké množství nadstandardních nabídek.
Dlouhodobě si RENOMIA a s ní i FINVOX zakládají i na péči o klienty, která se projeví hlavně v krizových situacích, typicky v pomoci při řešení složitějších škod, kde výrazně pomáhá jak naše know-how, tak i týmy specialistů likvidace. To je určitě něco, co klienti ve zpětné vazbě velmi oceňují.
Text Jana Chuchvalcová, foto Věra Křeháčková, RENOMIA