Úspěšná cesta českého hokejového týmu za titulem mistrů světa vyvolala nejenom vlnu nadšení a hrdosti mezi fanoušky, ale také potěšila obchodníky. Jen o posledním květnovém víkendu, kdy se hrály semifinálové zápasy a následně utkání o medaile, stouply v Praze tržby za potravinářské zboží o 20,6 procenta. Uvádí to studie Mastercard Spending Pulse.
Studie Mastercard SpendingPulse, která sleduje platby všemi způsoby za nákupy v kamenných i internetových obchodech, ukazuje, že po dobu konání mistrovství světa v ledním hokeji v České republice od 10. do 26. května zaznamenávali obchodníci příliv zákazníků. V Praze, kde se k českým fanouškům přidaly stovky tisíc hokejových nadšenců ze zahraničí, vzrostly maloobchodní tržby vyjma prodeje aut v meziročním srovnání o 7,7 procenta, přičemž tržby kamenných prodejen stouply meziročně dokonce o 11,9 procenta. V Moravskoslezském kraji, kde zápasy šampionátu hostila Ostrava, stouply tržby meziročně o 3,3 procenta.