Klienti jsou více informovaní a očekávají vyšší standard poradenství

AVENIR Financial Group. Zdroj: AVENIR Financial Group.

V malé anketě jsme se zeptali poradců společnosti AVENIR Financial Group na to, jak se mění i kvůli pandemii trh a klienti, kde dnes vidí největší příležitosti pro růst a mnoho dalších věcí. Na naše otázky odpovídal Robin Klobáska, ředitel a oblastní manažer zastoupení Bzenec, a Martin Tůma, manažer klientského centra Chomutov.

ROBIN KLOBÁSKA, ředitel a oblastní manažer zastoupení Bzenec, společnosti AVENIR Financial Group

Jak se podle vašeho názoru za posledních deset změnil celý finančněporadenský trh?

Finanční trh se určitě stal náročnou disciplínou, kde do budoucna vydrží jenom ti, co pracují pro klienty a vzdělávají se. Klienti začínají být více nároční a informace si ověřují, což je dobře.

A kam ho posunula pandemie a akcelerující digitalizace?

Pandemie ho posunula do rekordních čísel. Lidé měli čas věci řešit, hledat úspory, tvořit rezervy a vhodně hospodařit s tím, co pracně vydělají každý měsíc. Digitalizace pomohla k pohodlnému řešení věci od notebooku, mobilu, na online schůzkách apod.

Jak vaši každodenní práci ovlivnil uplynulý „koronavirový“ rok a půl, jak jste si poradili s nutností vše digitalizovat a pracovat online?

Je to možná klišé, ale pod taktovkou SAB servisu – potažmo Aveniru se už plně digitálně pracuje několik let. Kdo se tomuto trendu v minulosti nebránil, plynule pracoval dále. Ti, co odmítali IT nástroje, určitě museli zabojovat, což se projevilo v čase a výsledcích, než natáhli potřebné nástroje a dovednosti.

Změnili se i klienti? Vyžaduje práce s nimi jiný přístup?

Jsou více informovaní. Ti, co vás oslovuji, že si vás našli na doporučení, jsou i na schůzkách připravení. Zjišťují si, kde pracujete, jak pracujete u jejich známých, kde si na vás vzali kontakt. Očekávají vyšší standard poradenství a odpovědnosti než průměrný prodej produktu.

A co vaši partneři, tedy banky, pojišťovny a další finanční instituce? Změnil se i jejich přístup a v čem nejvíce?

Partneři začali hodně digitalizovat a udělovat možnosti i poradcům vyřešit 90 % věcí na dálku. Na druhou stranu letošní rok, byl tak silný, že i přes tyto výhody začaly být banky ve velkém skluzu, což se projevilo v dlouhých odezvách na zpracování úvěrů.

Co považujete za svůj největší úspěch/ neúspěch, kterého se vám během té problematické doby podařilo dosáhnout? A jak vás podpořila firma Avenir?

Navýšili jsme výsledky oproti loňskému roku v segmentu úvěrů a investic o 100 % ve sjednaných objemech. To považuji za neuvěřitelný výkon. Dosáhli jsme ho i díky tomu, jak Avenir pracuje s nástroji, které máme. Udržením porad i na dálku získali poradci klid, který potřebovali. Poradci, kteří nežijí ve smečce, skončili, nebo začali mít problémy s produkcí.

Jak jste si poradili se zkouškami a celkově s regulací trhu?

Brali jsme to, jako věc, která by měla napravit trh a nechat v oboru jenom ty, co to myslí vážně. Zkoušky jsme vyřešili hned na začátku roku, abychom se v průběhu letošního roku soustředili na práci. Odkládání věcí není vždy ku prospěchu a zde to platí dvojnásob.

Na co se chcete zaměřit nyní na podzim?

Ve kterých segmentech se vám teď nejvíce daří? Na podzim chceme pokračovat stejně jako doposud a rovnoměrně pokračovat celým odvětvím finančních služeb. Snad přinese podzim více klidu na nábory, kde právě schůzky online moc nefungují. Nejvíce se nám dařilo růst v segmentu úvěru a investic.

Jak vnímáte Avenir v rámci působnosti na poradenském trhu a kam směřuje? Co je jeho největší předností? Avenir jde určitě správným směrem. Odlišujeme se, jak vizuálně, tak poradensky. Největší předností, je parta lidí: kamarádů – kolegů – šéfů, kteří si na nic nehrají a všichni makají každý den bez ohledu na funkci ve firmě. Máme opravdu nadstandardní vztahy s klienty. Producenti nás berou a mají rádi, čehož si taky vážíme.

MARTIN TŮMA, manažer klientského centra Chomutov, společnosti AVENIR Financial Group

martin-tuma

Jak se podle vašeho názoru za posledních deset změnil celý finančněporadenský trh?

Podle mého názoru se změnil hodně, jsou větší nároky na poradce, kteří musí mít větší přehled, což je dobré hlavně pro ty, kteří to s touto prací myslí opravdu vážně. A ti, kteří si do této chvíle pouze přivydělávali, nebo dělali takzvaně naoko, tak již v tomto oboru nepracují.

A kam ho posunula pandemie a akcelerující digitalizace?

Zejména urychlila procesy, které se dříve zdály nemožné.

Jak vaši každodenní práci ovlivnil uplynulý „koronavirový“ rok a půl, jak jste si poradili s nutností vše digitalizovat a pracovat online?

Jelikož tuto práci beru opravdu vážně, tak mne tato doba nějak zásadně nepoznamenala. Každodenní příprava je prakticky stejná. Faktem je, že se člověk více zdokonalil v komunikaci s klienty prostřednictvím online prostředí, a šetří tím tak čas i peníze.

Změnili se i klienti? Vyžaduje práce s nimi jiný přístup?

Řekl bych, že klientům více záleží na svých penězích a více se zajímají, což je prakticky dobře.

A co vaši partneři, tedy banky, pojišťovny a další finanční instituce? Změnil se i jejich přístup a v čem nejvíce?

Myslím si, že se změnil hodně v urychlení procesů digitalizace. Jak jsem říkal, co bylo pro něj dříve nemožné, najednou šlo.

Co považujete za svůj největší úspěch/ neúspěch, kterého se vám během té problematické doby podařilo dosáhnout? A jak vás podpořila firma Avenir?

Za svůj úspěch považuji to, že jsem v této práci velice disciplinovaný. Myslím si, že mě tato vlastnost prakticky podržela se nad celou situací povznést a pracovat stále stejným způsobem. Navíc v Aveniru máme možnost pracovat s nástroji, které patří ke špičce poradenského trhu. Obecně celková filozofie společného podnikání, partnerství a prima kolektiv vás v Aveniru posouvá.

Jak jste si poradili se zkouškami a celkově s regulací trhu?

Bylo to náročnější časově, ale úspěšně jsem všechny zkoušky absolvoval bez následného opakování. Opět mohu pouze konstatovat, že také díky podpoře, kterou nám Avenir poskytl.

Na co se chcete zaměřit nyní na podzim? Ve kterých segmentech se vám teď nejvíce daří?

Na podzim se zaměřím více na hypoteční trh, jelikož v něm současně s realitním trhem vidím příležitost. Řekl bych, že i majetkové pojištění a pojištění vozidel je teď v popředí zájmu společně s investicemi. Pandemie a přírodní katastrofy nám paradoxně otvírají dveře ke klientům.

Jak vnímáte Avenir v rámci působnosti na poradenském trhu a kam směřuje? Co je jeho největší předností?

Avenir vnímám jako poradenskou rodinu, jsou zde lidé, za které se nemusím stydět a mohu se hrdě k této firmě přihlásit. Největší předností Aveniru je lidskost, soudržnost, loajalita a nebojíme se experimentovat a zkoušet nové věci.

Přihlášení k newsletteru

profiporadenstvi_logo  

Přihlaste se k odběru newsletteru Profi Poradenství & Finance a získejte každý týden zásadní informace ze světa financí přímo k vám do emailu.