Loňský rok přinesl nové trendy – byty pro děti či nákupy bez předem daného účelu využití

Pandemie koronaviru, hrozící zpřísnění podmínek pro hypoteční úvěry i obavy z rostoucí inflace v loňském roce způsobily ještě větší zájem o nemovitosti, jejichž ceny dlouhodobě rostou, a to i nad očekávání developerů. Celková nejistota na trhu způsobila ještě větší poptávku po realitách, které představují formu bezpečného uložení finančních prostředků. To se projevuje i v nových trendech zákaznického chování a účelech nákupu, které na svých projektech sleduje Geosan Development, tuzemský developer rezidenčních nemovitostí.

„Čistě na investici jde podle našich interních statistik asi 30 % nemovitostí, přičemž přibývá případů, kdy si investoři kupují více než jeden byt najednou. Ovšem většina našich klientů, kterou z 90 % tvoří Češi, má stále zájem o koupi bytu či pozemku za účelem vlastního bydlení. Stále častěji zákazníci kupují nemovitost pro své dospívající děti, anebo ji pořizují bez předem jasné představy, co s ní po dokončení výstavby udělají. Obojí považujeme za současný trend rezidenčního trhu, na kterém je bytů dlouhodobě nedostatek a jejich hodnota stoupá v čase. Velký zájem registrujeme také u komerčních prostor, které jsou součástí našich nových rezidenčních projektů. Ty se obvykle prodají jako první,“ komentuje Petr Beneš, ředitel společnosti Geosan Development.