MoneyFest je cool!

Petra Kunzová, majitelka Aura Event a zakladatelka finanční konference MoneyFest

„Manifest za osvětu financí“ se koná poprvé již 18. dubna

S Petrou Kunzovou, majitelkou Aura Event a zakladatelkou finanční konference MoneyFest, která se koná 18. dubna v pražském Cubexu, jsem si povídala o tom, proč se rozhodla uspořádat tak velkou akci pro finanční poradce v Praze i v Bratislavě. Má to být podle jejích slov konference, která nebude jen o penězích, klade si vyšší cíle, bude to „manifest za osvětu financí“. Petra tak chce „roztleskat“ finanční poradce. Řeč byla také o jejích dalších aktivitách a plánech.

Letos poprvé organizujete konferenci MoneyFest, která nemá být jen o penězích. Podle informací z webu akce je to manifest za osvětu financí. Prozraďte nám víc o důvodu vzniku konference a její koncepci.

Je to velmi jednoduché, bylo to stěhování do Prahy s partnerem, který tady dostal „nabídku, která se neodmítá“. Neustále mi pak říkal, abych pokračovala v tom, co umím (Petra se několik let podílela na přípravě a organizaci ostravské konference Colors of Finance, pozn. red.), a zkusila uspořádat konferenci v Praze. Podobně skvělou odezvu jsem měla i od lidí ve svém okolí, což mne mile překvapilo.

Chtěla jsem však, aby moje konference byla jiná než ostravské Colors. Oslovila jsem proto kamaráda Marka Kubise, který se již 12 let věnuje finančnímu poradenství, aby si vzal pod svá křídla odborný program konference.

Na to jsem se také chtěla zeptat, s kým na přípravě spolupracujete?

Naštěstí nejsem sama, mám skvělý tým lidí, kteří do toho se mnou rádi šli. Mojí pravou rukou je Anna Hrubá, která má na starosti vystavovatele, veškerý chod kolem vstupenek a komunikuje zatím s našimi spíkry, než to převezme kolegyně Hanka.

Pak je to již zmíněný programový ředitel Marek Kubis, který se kompletně stará o program. A abych na kolegy jen „nekoukala a blbě jim do toho nekecala“ věnuji se eventové části. Myslím, že se velmi dobře doplňujeme – co neví on, vím já, a naopak. Kolegyně Valentina se stará o sociální sítě a Radka Legerska, jedna z přednášejících, nám pomáhá s kampaněmi a jejich načasováním. Myslím, že každý dělá právě to, v čem je nejlepší.

DSC05153doostření2
Nezbývá nám už mnoho času, tak brzy na viděnou osobně v Cubexu! A kdy? Přece 18. dubna 2024!

A kdo připravil tu netradiční grafiku, která jistě zaujme (více viz web konference www.moneyfest.cz)?

Celou grafiku vymyslel Martin Matera, který je jeden z nejlepších grafických designérů nejen z Ostravy. Moje zadání znělo: „Chci, aby to byl mega úlet, aby to lidi překvapilo a při pohledu na program konference si řekli wow, to je dobré!“ Martin naplnil moje očekávání neuvěřitelným způsobem a díky jeho kreativitě patří náš web mezi „TOP weby v ČR“.

Když jsem viděla první animace, měla jsem trochu obavy, jaká bude reakce přednášejících. Říkala jsem si, to nám nemůže v životě projít. Ale naštěstí grafiku všichni přijali a nakonec je to myslím i baví a rádi vše sdílejí na sociálních sítích.

Věnujte pár minut programu konference a věřím, že si každý z finančních poradců najde své téma, které si bude chtít poslechnout. Více na www.moneyfest.cz.

Proč právě v dubnu a právě v Praze v Cubexu?

Jedním z důvodů je fakt, že na jaře žádná konference není, zatímco na podzim jsou Colors a FINfest, a já se s nimi nechtěla křížit. Obě konference si svoji pozornost zaslouží. Chtěla jsem úplně odlišný termín, abychom finanční prostředí trochu „roztleskali“.

Co se týká výběru místa pro konferenci, nemám ráda hotelové konferenční prostory, je to nuda. Kongresové centrum je sice velké, ale staré. Za mne je Cubex top místo, na první dojem mě uchvátil, upřímně jsem nepřemýšlela nad jiným místem. Cubex je moderní, technologicky vybavený, skvěle dostupný. Bohužel máme problém s dalším ročníkem, protože stanice Pankrác bude z důvodu stavby metra D uzavřena. Hledáme proto nyní vhodnou alternativu pro následující ročník.

A proč právě MoneyFest? Kdo to vymyslela, vy sama?

Ano, to je můj nápad. Loni v lednu jsem dala výpověď v Colors of Finance, protože mne už nebavilo pořád cestovat mezi Ostravou, Bratislavou a Prahou. Jen jsme se domluvili, že dokončím loňskou konferenci. Jenže během února začaly změny a přišla nabídka vrátit se do čech. To změnilo kompletně moje plány, jelikož jsem chtěla s eventy skončit. Po pár diskusích s mým okolím jsem začala přemýšlet o nové konferenci. Jestli si myslíte, že je to „easy“, tak opravdu ne.

Uvažovala jsem o názvu, hledala na internetu, protože mohu vymyslet cokoli, ale může to již být registrované. Nicméně samotný název MoneyFest v Česku registrovaný nebyl, ale doména ano. Kdo neriskuje, nezíská. Doufala jsem tedy, že to třeba nakonec vyjde, a zadala jsem k přípravě grafiku. A ono to nakonec vyšlo! Pečlivě jsem sledovala datum expirace a před pár týdny se mi podařilo doménu moneyfest.cz koupit!

Jestli mi spadl kámen ze srdce? Rovnou balvan!    Takže nakonec všechno vyšlo a nešlo vycouvat. Asi to tak všechno mělo být. Měla jsem podporu svého okolí, přátelsky jsme se rozešli s týmem Colors of Finance, což není samozřejmost, finance na MoneyFest jsem sehnala, sama jsem plná energie… Tak kdy jindy než teď!

Podle programu to nebude jen o finančním poradenství, ale také o obchodních a vyjednávacích schopnostech, vzdělání, osobním rozvoji a dalších soft skills. Je to pro poradce a profesionály z financí opravdu tak důležité?

Byla byste překvapená, jak to lidi zajímá. Dokonce je to jedno z těch největších lákadel konference. Na přednášky jde každý rád, ale dobře vedené panelové diskuse a workshopy poutají pozornost každé konference. Individuální, ale i ty kolektivní workshopy bývají z pravidla finančně náročné a my nabízíme poradcům „ochutnat kousek dortu“, tím pádem se sami rozhodnout, zda budou ve workshopu pokračovat.

Na konference vybírám ty nejlepší z oboru, kterým bych se sama svěřila, a proto můžete navštívit přednášku s Radimem Paříkem, panelovou diskusi na téma „Budovat, či nebudovat si osobní brand ve financích“? Věnovat se budeme placenému poradenství, výzvám digitálního investování a také nezapomeneme na téma hypotéky, kterým vás provede David Eim. Věnujte pár minut programu konference a věřím, že si každý z finančních poradců najde své téma, které si bude chtít poslechnout.

Kdo bude mezi řečníky právě z oblasti soft skills a na jakou prezentaci byste nás pozvala?

To je opravdu těžká otázka, všichni řečníci jsou odborníci ve svém oboru a už teď mě mrzí, že je neuslyším. Motivující bude Jana Sedláková, která bude mít přednášku „Jak budovat sexy firmu v nesexy oboru“, dále mohu zmínit panelovou diskusi „Jsem poradce placený klientem: poznejte naše best practice“. Téma, s nímž se 100% finanční poradce setkává „Finanční poradce jako partner při dědickém řízení“, anebo „Jak využít CRM v praxi“ a mnoho dalších skvělých workshopů, které si pro vás naše hvězdy chystají.

A co řečníci ze světa financí, na které vystoupení byste nás nalákala?

Jano, vůbec mě nešetříte. Hodně zajímavá panelová diskuse bude na téma „Finfluenceři vs. finanční poradenství“. Poradci se totiž často setkávají s reakcemi klientů, kteří je odmítají, protože poslouchají například rady Ondry Koběrského na Patreonu. K Ondrovi ještě ladíme kolegu, ale momentálně nemohu více prozradit.

Dalším překvapením budou historky ze zákulisí, které si pro vás chystají Petr Pavlásek a Karel Kořený. Velkým tématem je teď situace na hypotečním trhu. Velmi rychle jsme zareagovali a opravdu mě potěšilo, že přijal pozvání David Eim, který patří mezi špičky v tomto segmentu. Poradci, stále nemáte vstupenku?

A na co se těšíte vy sama? Je nějaký řečník, jehož prezentaci si nenecháte ujít?

Těším se na konferenci, na návštěvníky, vystavovatele a řečníky, kteří na MoneyFestu vystoupí. Opravdu se nemohu dočkat, i když mám přirozený respekt. Není to jednoduché, stále hledáme partnery, kteří se k nám připojí a nultý ročník podpoří. Děláme maximum, aby se premiérový ročník MoneyFestu opravdu povedl a aby s námi všichni zůstali také u příštích ročníků.

A co se týká zbytku vaší otázky, přiznám se, z každé prezentace vidím maximálně pět minut. Mým cílem je, aby se hosté na konferenci cítili dobře, takže sleduji, zda vše probíhá tak, jak má, a jsem všude a nikde.

DSC04984matdoostřená
„Těším se na konferenci, na návštěvníky, vystavovatele a řečníky, kteří na MoneyFestu vystoupí. Opravdu se nemohu dočkat, i když mám přirozený respekt,“ říká Petra Kunzová.

Co je pro vás osobně na organizaci tak velké konference nejtěžší?

Vize a směr konference, která musí být v souladu s partnery, protože žádná konference není bez podpory partnerů a vystavovatelů ta správná konference. Skvělý program, který zaujme a přinutí, aby si finanční poradce zakoupil vstupenku a dorazil na naši akci. A pokud se tyto skutečnosti vzájemně potkají, tak může vzniknout opravdu nezapomenutelný den plný vzdělávání, networkingu a skvělé nálady.

S kolika návštěvníky a partnery vlastně počítáte? Už se vám hlásí?

Rádi bychom měli 800 poradců, okolo 100 vystavovatelů (těm říkáme MoneyFesteři) a 40 spíkrů 
spolu s doprovodem. Trošku mě mrzí fakt, že se k nám někteří vystavovatelé přidají až po nultém ročníku, protože si nás chtějí otestovat, ale rozumím tomu. Jsme noví a musíme se ukázat. Nicméně v příštím roce to určitě našim MoneyFesterům vynahradíme za jejich podporu v nultém ročníku.

Jaké jsou vaše další plány – bude se konference opakovat každý rok? Je pravda, že MoneyFest chcete přenést také na Slovensko?

Ano, už teď přemýšlíme nad programem 
MoneyFestu v roce 2025. Blíž je ale konference v Bratislavě, kde jsem tři roky žila a pár konferencí jsem navštívila, takže si troufnu říct, že na naší úrovni tam konference nejsou. Programově ano, ale to upřímně v dnešní době nestačí. Proto jsme naplánovali po dlouhých diskusích MoneyFest i na Slovensku. Potkáme se 29. října na Národním fotbalovém stadionu v Bratislavě. Slováci, potkáme se brzy na Slovanu!

Se slovenskou konferencí mi pomáhá František Michalovich, šéf obchodu pro Česko a Slovensko vídeňské investiční společnosti ARTS Asset Management. Budeme tam v podstatě duplikovat program z Prahy, jen poupravený podle tamních aktuálních témat. A také s ohledem na rozdílnou legislativu.

Když zmiňujete Vídeň, nemáte chuť expandovat s konferencí i do okolních zemí?

Zatím určitě ne, nejdřív se musíme etablovat na českém a slovenském trhu. Uvidíme, co bude za tři čtyři roky, třeba dojde i na Vídeň.

A co vaše další akce kromě konference? Co dalšího plánujete?

Kromě MoneyFestu v Česku i na Slovensku plánujeme občasná setkání s názvem MoneyClub pro 50 až 100 poradců, kde chceme sdílet zkušenosti. Letos se akce uskuteční třikrát, v Praze, v Brně a Ostravě. MoneyClub nabídne vždy zhruba hodinovou přednášku, zajímavou panelovou diskusi a networking.

Ale to není vše, budeme se chtít připomínat pravidelnými podcasty z Česka i Slovenska. Pravidelnost zatím nechceme úplně slibovat, nejdříve si to musí všechno sednout, ale plánujeme vycházet jednou týdně. Můžete se těšit na naše spíkry, ale i na exkluzivní hosty z finančního sektoru.

Našla jsem na vašem profilu na LinkedIn, že šíříte finanční osvětu v dětských domovech s názvem MoneyCamp. Prozraďte nám o tom více?

Jde o dobročinnou akci a už máme naplánované první návštěvy dětských domovů. Chceme šířit finanční osvětu právě mezi mladými, kteří to v tomto ohledu nemají jednoduché. Nějaké peníze třeba v sedmnácti mají, ale vůbec s nimi neumí zacházet.

Plánujeme proto jednou až dvakrát měsíčně hrát s nimi hru Finanční svoboda a dávat jim užitečné finanční tipy do života. Nyní se chystáme na první dvě návštěvy. Chceme si to vyzkoušet – a potom třeba i nabídnout našim partnerům, zda by se nechtěli přidat. Mezi dětmi můžeme objevit ambiciózní osobnost, anebo někoho s talentem k financím, číslům. Pak pro něj lze třeba domluvit i stáž v dané společnosti. Cílem je mimo jiné podpořit finanční poradenství u dětí, které to bude zajímat.

Cíle, vize a ambice jsou vysoké. Doufám, že se nám vše podaří uskutečnit podle našich představ. To, co chystáme v Česku, by se mělo v dalším roce uskutečnit i na Slovensku.

Mnozí považují finance a finanční sektor za nudné obory a vlastně by to tak mělo být. Co vás na tom baví? Jsou finance opravdu cool, jak je to uvedené v názvu vašeho webu?

Všechny moje projekty jsou tak trochu bláznivé. Když mám nějaký nápad, vrhnu se do toho po hlavě a chci to zkusit za každou cenu. Když jsem zjistila, že doména moneyfest.cz je obsazená, začala jsem přemýšlet a hledat, čím to nahradit. Pak přišel skvělý nápad mého partnera na doménu moneyfestje.cool. A baví to i naše MoneyFestery.

Můj partner je totiž bývalý marketingový ředitel jedné velké automobilky, takže mi často pomáhá a velmi mě podporuje. Prakticky jemu můžete poděkovat, protože konference je tak trochu i jeho dítě. Většinou se říká „Za vším hledej ženu“, ale tady je to naopak – a já jen pak bláznivě řekla „Tak jo“.   

A co nás všechny v MoneyFestu spojuje? Jsme parta bláznivých Ostraváků, kteří se shodli, že je to perfektní nápad a skvělý claim. Navíc se grafika podle mého skromného názoru mimořádně povedla – takže stále si myslíte, že nejsme cool?

Nezbývá nám už mnoho času, tak brzy na viděnou osobně v Cubexu!

A kdy? Přece 18. dubna 2024.

www.moneyfest.cz