Nová cesta k byznysu

Jana Svatošová, manažerka korporátního a podnikatelského pojištění Allianz pojišťovny

Balíčky Moje Firma otevírají přístup k obsluze podnikatelského segmentu

S manažerkou korporátního a podnikatelského pojištění Allianz pojišťovny Janou Svatošovou jsme si povídali nejenom o nových příležitostech v oblasti pojištění firem, ale především o balíčku pro malé a střední podnikatele s názvem Moje firma. Ten nabízí makléřům a finančním poradcům nové příležitosti a zjednodušenou cestu k dalšímu byznysu s malými a středními podnikateli a firmami.

Jak je na tom aktuálně v Allianz pojišťovně segment korporátního a podnikatelského pojištění? Daří se mu? Máte už nějaká čísla za první pololetí?

Allianz se v letošním roce daří prakticky ve všech segmentech a jsme rádi, že to platí právě i pro podnikatelské pojištění. V prvním pololetí letošního roku jsme v tomto segmentu rostli o něco rychleji než celý trh, tedy o 4,5 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.

To ale rozhodně neznamená, že bychom neměli chuť růst dál. Naopak. Právě podnikatele, malé a střední firmy vnímáme jako oblast, která má obrovský potenciál jak pro pojišťovnu, tak pro poradenské sítě.

Proč by právě poradce měl zajímat balíček pro podnikatele?

Troufnu si říct, že balíčkový přístup znamená pro poradce zásadní zjednodušení při uzavírání obchodu. Celou nabídku pro klienta si vlastně může „naklikat“ sám a nemusí čekat, až mu ji někdo v pojišťovně zpracuje a pošle. Šetří tak čas sobě i klientovi. Navíc vytvořit nabídku pro klienta už nemusí specialista firemního pojištění, ale třeba i ten, kdo má zkušenost s pojištěním privátního majetku.

Tím se celý proces zjednodušuje a urychluje. Společně tak vlastně měníme způsob přemýšlení o podnikatelském pojištění.

Týká se i podnikatelů a firem aktuálně často skloňované podpojištění?

Určitě ano – a v souvislost s inflací je tento problém samozřejmě obecně viditelnější, než tomu bylo v předchozích letech. Je proto důležité vysvětlovat, proč je potřeba dobře nastavit pojistnou částku, a tedy mít majetek dobře ochráněný. Právě tady vidím jako klíčovou roli poradců, kteří jsou s klienty prakticky v každodenním kontaktu.

Podíváme-li se tedy na váš podnikatelský balíček – říkáte, že je to pro poradce jednodušší cesta. V čem přesně?

Všichni asi známe balíčky pro pojištění privátního majetku nebo aut. U podnikatelů je myšlenka stejná. Klient nemusí přemýšlet o tom, jak nakombinovat pojištění různých rizik, ale zvolí si balíček, který dává smysl právě z pohledu jeho podnikání.

Už základní balíček pokrývá například ochranu proti přírodním živlům, proti přerušení provozu, je tam i pojištění odpovědnosti a také pojištění odpovědnosti za výrobek nebo asistenční služby. Má-li někdo například stroje, tak mu nabízíme vyšší verzi balíčku.

Důležité také je, že se s balíčky pojí i jednoduché a přehledné nastavení pojistných limitů, takže není potřeba složité kombinování – jaký zvolit limit pro konkrétní dílčí riziko. Stačí si vybrat variantu a limity se už přednastaví podle pojistné částky.

Co vám na balíčky říkají poradci?

Zpětná vazba od poradců je velmi dobrá. Oceňují právě tu šíři záběru, pokud jde o krytí pojistných rizik, a zároveň jednoduchost a srozumitelnost.

Je to nový přístup k obsluze celého segmentu, který otevírá dveře i těm, kteří se dosud podnikatelům nevěnovali.

Pojištění firem je spíše záležitostí větších makléřů. Vy ale nabízíte příležitosti i pro běžné finanční poradce. Proč jste se rozhodli pro tuto cestu?

Protože takový je dnešní svět – digitální a rychlý. A takoví musíme být i my, abychom byli pro klienty zajímaví. Balíčky, nastavení limitů – to vše má poradce před sebou online a může tak klienta celým procesem jednoduše provést.

Online sjednávač zatím klienti k dispozici nemají, mohou ho využívat pouze interní a externí obchodníci, takže jejich role je v prodeji podnikatelského pojištění opravdu nezastupitelná.

O co je mezi podnikateli největší zájem?

Určitě o majetkové pojištění a velmi silně si už také uvědomují, jak důležité je mít sjednané pojištění odpovědnosti. Dnes už mnohem lépe víme, že způsobit někomu škodu na zdraví nebo majetku nás bez kvalitního pojištění může vyjít velmi draho

***

Balíčky Moje Firma nabízí Allianz ve čtyřech variantách

Jejich sjednání je jednoduché a může tak s nimi pracovat i ten, kdo se dosud podnikatelským pojištění nezabýval.

Výhody balíčkového řešení:

* Komplexní krytí rizik

Pojištění movitého majetku, budov, přerušení provozu a odpovědnosti za škodu sjednáte v rámci jedné smlouvy.

* Jednoduchost

Nemusíte složitě řešit jednotlivá rizika, stačí si vybrat ze čtyř balíčků, podle toho, jaký rozsah krytí klient potřebuje.

* Pojištění odpovědnosti

Je součástí všech balíčků a poskytuje ochranu pro případ, že klient způsobí někomu jinému újmu provozní činností nebo vadou výrobku.

* Asistenční služby

Allianz zajistí a uhradí pomoc při nečekaných haváriích, například když praskne potrubí, nefunguje topení, nebo je nutná deratizace.

***

Jana Svatošová, manažerka korporátního a podnikatelského pojištění Allianz pojišťovny

V týmu Allianz působí již téměř 30 let. S pojišťovnictvím se setkala při studiích na vysoké škole a toto setkání pro ni bylo, jak sama říká, osudové. Kromě pojišťovnictví má blízký vztah také  k technologiím, zapojuje se proto pravidelně do projektů zaměřených na digitalizaci a vylepšování interních systémů. Od roku 2014 se stará o pojištění podnikatelů, a je tak odpovědná za celou korporátní a podnikatelskou branži.

Je matkou dvou dospívajících dětí a ve volném čase ji nejčastěji potkáte na hřištích pozemního hokeje.