Novinku pro makléřské společnosti, zaměřené na pojišťování flotil vozidel, připravila Slavia pojišťovna. Navázala totiž na loňské změny, týkající se povinné online komunikace pojišťoven s ČKP.
Vytvořila proto speciální makléřskou zónu, která jim poskytuje rychlý přehled o všech vozidlech ve flotile. Po pilotním provozu tento systém vyladila tak, že správa smluv je nyní ve Slavii rychlejší, přehlednější a celkově mnohem efektivnější.
„V makléřské zóně mají klienti všechny důležité údaje na jednom místě a současně s tím také disponují velkou soběstačností při změnách,“ vysvětluje ředitel alternativní distribuce a úpisu flotil Slavia pojišťovny Ladislav Bělina. Ve flotilových smlouvách totiž dochází ke změnám velmi často. Dopravci svá auta prodávají, kupují, jejich řidiči často ztrácejí zelené karty, které už sice v EU vytištěné mít nepotřebují, ale mimo eurozónu tvoří stále nedílnou součást vozidla.
„V minulosti se kvůli každému detailu museli buď podívat do svého posledního vyúčtování nebo se písemně obrátit na pojišťovnu. Proces, který dříve zaměstnával několik lidí a trval dny, teď díky Slavii zvládnou sami a během krátké chvíle,“ dodává Bělina.
Makléři si mohou na smlouvě upravovat registrační značku, vkládat nový technický průkaz nebo nové osvědčení o registraci vozidla. V souvislosti s výměnou registrační značky nebo obyčejnou ztrátou dokladu si sami vytvoří, aktualizují a hned také vytisknou zelenou kartu. Součástí této zóny je i snadné přidávání dalších vozidel do flotily a přehled o historii smluv. Včetně těch, které už zanikly. Uživatelé hned zjistí frekvenci jednotlivých splátek i detaily o tom, která konkrétní rizika mají jednotlivá auta krytá.
Prostřednictvím makléřské zóny odcházejí informace o změnách do České kanceláře pojistitelů. Její evidence je proto stále aktuální. V minulosti taková aktualizace zaměstnala několik lidí, kteří si museli posílat e-maily a čekat na spárování plateb. „Tím, že už dnes tahle byrokracie odpadla, celý proces se zrychlil,“ konstatuje Bělina.
Makléřskou zónu bude Slavia pojišťovna neustále rozšiřovat. Už zanedlouho v ní uživatelé najdou také on-line náhled na všechny vystavené faktury a získají přehled o předpisech a platbách. Díky tomu budou mít přehled o tom, které faktury klient nezaplatil, či jaké jsou jeho pohledávky, potvrzené vinkulace a podobně.
Václav Bálek