Nový ředitel brandu, marketingu a komunikace UNIQA

Značku UNIQA rozvíjí od ledna tohoto roku nový ředitel Jakub Drobec, který má za sebou více než dvacetileté mezinárodní zkušenosti z řízení marketingu. Získával je postupně ve společnostech jako Generali Germany, Google EMEA a Amazon Germany. Podílel se také na významných Big Tech a internacionálních projektech v oboru pojišťovnictví. Po deseti letech se rozhodl vrátit se domů a podpořit rozvoj české a slovenské UNIQA, kde je zodpovědný za brand, marketing a komunikaci.

„Už dnes pracujeme na tom, aby značka UNIQA byla natolik silná, že klient nebude mít potřebu řešit své finanční záležitosti jinde. Vím, že značku nelze rozvíjet jen přes média a kampaně. Proto od prvního dne pracuji s celým týmem na silné integraci s kolegy z tvorby produktu, z distribuce a z řízení klientské zkušenosti napříč všemi brand touchpoints,“ vysvětluje nový ředitel pro značku, marketing a komunikaci UNIQA Jakub Drobec.

Jakub Drobec realizoval své marketingové a komunikační vize po celém světě – od kódování webových stránek pro zahraniční společnosti v 90. letech až po natáčení reklam v JAR s hollywoodským režisérem. Jak sám říká, „žádný projekt pro mě není příliš malý nebo příliš velký“. Od roku 2007 pracoval exkluzivně pro firmy z žebříčku Fortune Grobal 500 v oblasti finančních služeb a velkých technologií.

Během svého působení v pojišťovně Generali (2013-2019) vedl marketingové týmy a týmy přímého prodeje ve třech zemích (Slovensko, Turecko, Německo) a transformoval tyto organizace na štíhlé zákaznicky orientované entity s mimořádnou efektivitou s maximalizací dopadu na výsledek podnikání. Za zmínku stojí jeho strategická změna pozice a sloučení osmi různých společností ve skupině Generali Německo. To vyústilo do nejrychleji rostoucí značky v kategorii německých pojišťoven s nejvyšší efektivitou mediálních investic.

Od roku 2018 přesunul své zaměření na mediální a strategické poradenství v centrále Google EMEA a poté v německém Amazonu, kde vytvářel mediální a kreativní strategii pro špičkové zákazníky, jakými jsou například Mastercard, Allianz, McDonalds, VW Group a další. Cílem bylo zefektivnění jejich marketingových aktivit a maximalizace strategických růstových ambicí.