Od začátku až do konce

Pojišťovna Simplea spouští první online sjednání životního pojištění.

Pojišťovna Simplea spustila možnost jeho sjednání plně online. Jako první pojišťovna na českém trhu vytvořila pro klienty možnost vyřídit si životní pojištění zcela online – bez operátora call centra a dalších omezení. Cílí na ty, kteří si chtějí sjednat životní pojištění podle svých časových možností sami a z pohodlí domova. bez podpory pracovníků call centra či finančních poradců.

Řada Čechů má dojem, že pojišťovny při sjednávání pojištění slibují vše možné, ale když mají plnit, tak se vymlouvají na různé výluky a výjimky. V tomto směru jde Simplea dlouhodobě proti proudu, zaměřuje se na pojištění vážných zdravotních rizik a garantuje plnění v 99 % případů. Může proto slíbit, že své klienty nenechá v těžkých životních okamžicích na holičkách. Základem je ale dobře sjednané a kvalitní životní pojištění. Také z toho důvodu je celý proces online sjednání důkladně propracovaný, nabízí všechny důležité druhy pojištění a umožňuje individuální nastavení jak rozsahu, tak výše pojistných částek.

„Oblastí, ve kterých jsme mohli přinést něco nového a unikátního, bylo opravdu hodně a jsem rád, že se nám podařilo splnit to, co jsme si předsevzali – vytvořit online sjednání bez nutnosti kontaktu s operátorem, nejen pro zdravé klienty a s plnou nabídkou pojistného krytí. Jde o online proces od začátku do konce, tedy jak během sjednávání smlouvy, tak i následně po celou dobu trvání pojištění,“ popisuje fintech sjednávač Martin Švec, ředitel Simplea.

Není online jako online

Tým pojišťovny důkladně prozkoumal trh, porovnal stávající procesy konkurence a podle svých představ vytvořil unikátní technologickou cestu, jak si sjednat online kvalitní životní pojištění. „Z průzkumu vyplynulo, že dnešní nabídky se jako online jen tváří, ve skutečnosti mají spoustu omezení,“ konstatuje Martin Švec.

Ukázalo se, že mnohé sjednávače nakonec vždy zájemce navedou k operátorům na dořešení pojištění nebo mají jen zjednodušenou variantu pojištění, která nenabízí všechna rizika, kryje jen omezenou dobu – například 10 let, či dokážou pojistit pouze zdravé lidi z důvodu jednoduchého zdravotního dotazníku. Rovněž nabízí jen balíčky, které si nelze upravovat podle individuálních potřeb.

„Dalším chytákem bývá ocenění zdravotního stavu, které proběhne až po uzavření smlouvy – sjednáte si tedy smlouvu online, ale pojišťovna vám až na základě vyhodnocení zdravotního stavu jejich pracovníkem řekne, zda vás bere a za jakých podmínek. A to třeba i se

zpožděním dvou týdnů. Mnozí lidé si tak mohou myslet, že mají pojištění vyřízené, a následně se dozví, že žádné nemají,“ popisuje další pasti Martin Švec.

Obrazek 2

Konečně životní pojištění, které sjednáte opravdu online

Tým Simplea vytvořil nejen dokonalý online formulář, kterým lze sjednat smysluplné životní pojištění. Přináší i další vychytávky. Doporučí zájemcům rozsah pojištění na základě jejich životní situace, a to podle finanční situace a rodinného stavu. Rozsah pojištění si ale lze individuálně upravit a vybrat si.

Dalším příjemným plusem je skutečnost, že lidé při získání finální nabídky nemusí vyplňovat osobní údaje. Jejich identita se ověří přes BankID, kterou dnes nabízí už šest bank. „Také nic nepodepisují, smlouva je uzavřena zaplacením pojistného,“ konstatuje Martin Švec. A kdyby se lidé přece jen chtěli poradit, mají vždy k dispozici technickou podporu včetně možnosti nasdílení obrazovky, například při vyplňování osobního dotazníku,“ říká.

Propracovaný formulář plánuje Simplea nabídnout co nejvíce lidem, proto se připravuje rozsáhlá marketingová kampaň, která bude cílit nejen na sjednávač, ale hlavně na brand pojišťovny. V ní bude vysvětlovat, proč chránit svůj příjem i životní úroveň pro případ vážných zdravotních problémů a proč má smysl životní pojištění pro lidi splácející hypotéku.