Časopis pro profesionální finanční poradce

Pro úspěch v byznysu je klíčová efektivita

Universal Fotenie Resize 10
Zleva Břetislav Vala, obchodní ředitel Universal Broker Pool, Andrea Mališová, obchodní ředitelka interní sítě UMD Network, Marcel Zeleňák, předseda představenstva a generální ředitel UMD Network, a Miroslav Majcin, člen představenstva zodpovědný za obchod UMD Network
Zdroj: Ján Blaško

UMD Network je jako TWIX – dvě firmy v jednom balení

Přišli ze Slovenska s více než třiadvacetiletými zkušenostmi z oblasti finančního zprostředkování a z pohledu komplexnosti technologického vybavení patří ke špičce i na českém trhu.

Kdo a co se skrývá pod značkou UNIVERSAL, čím se odlišují od konkurence a jak umí být svým budoucím kolegům nápomocní, i o tom jsme si popovídali se členy vedení obchodu společnosti UMD Network.

Na naše zvědavé otázky odpovídali předseda představenstva a generální ředitel UMD Network Marcel Zeleňák, člen představenstva zodpovědný za obchod Miroslav Majcin, obchodní ředitelka interní sítě Andrea Mališová, obchodní ředitel Universal Broker Pool Břetislav Vala, týmový lídr odborných produktových garantů Martin Kristl, marketingový ředitel Universal maklérsky dom Stanislav Štefanik a projektový manažer Michal Sokol.

Pokusů o průnik slovenské společnosti na český trh nebo naopak bylo a je mnoho, ale pouze několik z nich lze považovat za úspěšné. Proč si myslíte, že se právě vám podařilo uspět?

Marcel Zeleňák: Elementárním faktorem je naše odhodlání, technologická vybavenost a lidský potenciál, který se ukrývá v našich zaměstnancích napříč celou firmou. K úspěchu nás krok za krokem vede také naše vize a firemní hodnoty, kterých se dlouhá léta držíme a ze kterých navzdory měnícím se časům neupouštíme.

V zásadě jsme jako běžci na dlouhé tratě, ale zároveň nám ve firmě nechybí potřebná dravost, zkušenosti a především efektivita, která pramení v chuti se stále posouvat vpřed.

Marcel Zelenak
Marcel Zeleňák, předseda představenstva a generální ředitel UMD Network

Dokážete při vašem mezinárodním působení využívat i synergie?

M. Zeleňák: Největší synergií pro naše zprostředkovatele je fakt, že pracují na stejných systémech v České republice i na Slovensku. Relativně jednoduše tak mohou působit nejen na českém trhu, ale také na slovenském – a opačně.

Výraznou měrou se projevují synergické efekty také v marketingu a celkově v nákladech, například na vývoj a implementaci našich technologií a nástrojů.

Zmínit však musíme také výměnu zkušeností a vzájemnou inspiraci z jednotlivých trhů. Obě země mají svá specifika a dokážou nám poskytnout zajímavé informace, které následně umíme využít i na druhém trhu.

A jaké jsou vaše hlavní cíle?

Miroslav Majcin: Naším prvořadým cílem je mít spokojené a úspěšné zprostředkovatele. Oni jsou naším klientem Nr. 1.

Všechno své úsilí proto věnujeme zjednodušování a inovaci obchodních procesů tak, abychom kolegům v terénu usnadnili jejich každodenní práci, dělali je úspěšnějšími, bohatšími a šťastnějšími. Vždyť právě množství prožité radosti je měřítkem úspěchu každého z nás.

Miroslav Majcin
Miroslav Majcin, člen představenstva zodpovědný za obchod UMD Network

Jak se lišíte od ostatních poradenských společností – v čem jste jiní?

Andrea Mališová: Jsme efektivní. Efektivita v jakémkoli byznysu znamená rychlost uzavření jednotlivých obchodních procesů (prodej služeb a produktů).

Investujeme řádově miliony eur ročně do inovací vlastního finančního EKO-systému. Ten zahrnuje všechno. Od srovnávačů, sjednávačů, pomocných kalkulaček, databázových polí, CRM a analytického modulu, přes vzdělávací akademii, interní procesy, lidské zdroje a vztahy, legislativní služby, marketing, support back-office(u) až po oblíbenou klientskou aplikaci UFO – Univerzální Finanční Organizér (www.ufoapp.cz). A to jsem ještě nezmínila všechno.

Výsledkem nekončícího koloběhu INOVACÍ je vždy aktuální, moderní a uživatelsky přívětivé pracovní prostředí, ve kterém s námi dokáže spolupracující zprostředkovatel zvýšit svou vlastní efektivitu.

Bretislav Vala Andrea Malisova
Břetislav Vala, obchodní ředitel Universal Broker Pool, a Andrea Mališová, obchodní ředitelka interní sítě UMD Network

Dá se to nějak změřit, respektive co je myšleno pod pojmem EFEKTIVITA?

M. Zeleňák: Díky našemu EKOSYSTÉMU dokážou naši kolegové získat a obsloužit VÍCE klientů v KRATŠÍM čase a na kvalitativně VYŠŠÍ úrovni. Čili za měrnou jednotku lze považovat množství spokojených klientů a čas potřebný na vyřízení jejich požadavků.

Je ještě něco, čím se podle vašeho názoru odlišujete od zbytku trhu?

Břetislav Vala: Myslím, že poměrně velkým specifikem je skutečnost, že jsme jako TWIX – dvě firmy v jednom balení. Máme dvě samostatné obchodní divize, a to Interní síť fungující agenturním způsobem a náš broker pool – UBP. Každá forma spolupráce má svá specifika.

Budoucí kolega si podle svých preferencí může jednoduše vybrat, která forma spolupráce mu více vyhovuje, respektive která z nich mu dokáže lépe naplnit jeho očekávání.

Jak byste charakterizovali Universal?

B. Vala: Universal tvoří LIDÉ. Těší mě, že mohu potvrdit fakt, že pověst o rodinné a přátelské atmosféře v naší společnosti není jen mýtem. Pracujeme týmově, posloucháme kolegy ze sítě, kteří mají možnost spolupodílet se na vedení a směřování společnosti, a také na základě jejich podnětů přistupujeme k výběru jednotlivých projektů.

Samozřejmostí je také pravidelná socializace ve formě atraktivních eventů či společných dovolených. A rovněž komplexní vzdělávací akademie zaměřená na rozvoj každého jednotlivce.

Jsem rád, že tvoříme firmu LIDÍ pro LIDI, v níž se nehledí nedívá pouze na byznys, ale velkou roli hraje právě lidskost.

Jaké benefity plynou ze spolupráce s vaší společností?

B. Vala: Zvýšení efektivity daného obchodníka, což ve finále znamená zvýšení jeho zisku a úspory času. Ten lze následně věnovat dalším klientům, sobě, rodině nebo přátelům. Mezi další přínosy patří snížení nákladů spojených s podnikáním, dostupnost moderních fintech nástrojů i komplexní produktové portfolio.

K dispozici je také vzdělávací akademie, která dává každému našemu členovi příležitost se osobnostně posouvat. K benefitům můžeme dále zařadit podporu profesionálů – odborných produktových garantů i denní kontaktní centrum, určené výhradně pro zprostředkovatele na pomoc s řešením denní agendy.

A co nováčci?

B. Vala: Pokud někdo uvažuje o startu byznysu ve finančním sektoru, může pro něj být zajímavá možnost poměrně rychlého rozběhu podnikání. Zvláště pro tuto skupinu budoucích kolegů máme připravený velmi atraktivní adaptační plán.

Odměnou za dobře vykonanou práci u klienta je adekvátní finanční odměna, která není shora limitována. Závisí pouze na aktivitě daného specialisty.

Zmínili jste, v čem se lišíte od konkurence, ale čem jste jiní z pohledu koncového klienta?

Martin Kristl: Základní myšlenkou je, že neprodáváme finanční produkty, ale pomáháme klientům dosáhnout finančně bezpečné, stabilní a prosperující budoucnosti. Jsme pomocné kolo na cestě k jejich finanční svobodě.

Martin Kristl
Martin Kristl, týmový lídr odborných produktových garantů UMD Network

Jak to v praxi vypadá?

M. Kristl: Klientům pomáháme s budováním majetku, s jeho financováním a následnou ochranou. V neposlední řadě nastavíme ochranu samotného klienta jako budovatele jeho vlastního majetku.

Základem práce je důkladná analýza aktuální finanční situace klienta, případně jeho rodiny, Dále je to analýza jeho potřeb – cílů v krátkém, středním a dlouhodobém horizontu. Na základě těchto a dalších vstupů náš specialista vypracuje klientovi komplexní plán s přesně definovanými doporučeními k řešení jeho konkrétních potřeb v daném časovém horizontu.

Neoddělitelnou součástí naší práce je následný pravidelný servis s cílem identifikovat případné změny oproti původním záměrům a na tyto změny reflektovat úpravou stanoveného plánu.

Co váš marketing? Používáte nějaké moderní komunikační nástroje?

Stanislav Štefanik: Jsme jedničkou na Instagramu, Tiktoku i Pinterestu a patříme mezi lídry segmentu i na dalších sociálních sítích. Pochopitelně to přináší své ovoce hlavně v podobě rychle rostoucí znalosti značky. Pro kolegy to v praxi znamená množství nových obchodních příležitostí – tedy leadů.

Touto cestou se nám také daří oslovovat nové spolupracovníky. Postupně tímto způsobem rozšiřujeme své řady – a tím působnost po celé České republice.

Marketing hrál, hraje a vždy bude hrát v obchodní společnosti významnou roli. A chcete-li zůstat ve hře „musí vás být vidět“. Jsem rád, že nás vidět je :-).

Stanislav Stefanik
Stanislav Štefanik, marketingový ředitel Universal maklérsky dom

Zaujalo mě vaše UFO. Můžete nám ho trochu více představit?

Michal Sokol: UFO neboli Univerzální Finanční Organizér je digitální průvodce, který uživateli usnadní správu financí, dokumentů a komunikaci s agentem – vše pohodlně a bezpečně na jednom místě. Jedná se o moderní klientskou aplikaci, která je navržena tak, aby byla dostupná každému – ať už prostřednictvím Google Play, App Store, nebo webového prohlížeče.

Michal Sokol
Michal Sokol, projektový manažer Universal maklérsky dom

UFO spojuje výhody mobilní a webové aplikace do jednoho celku a nabízí řadu užitečných funkcí. Mimo jiné například ty následující.

* Dokumenty na jednom místě: Do aplikace je možné si nahrát různé druhy smluv i dokumentů. Klient tak v nich má vždy přehled, má je v případě potřeby pokaždé u sebe, nikdy žádnou neztratí.

* Slevové karty: UFO umožňuje také správu věrnostních a slevových karet. Ty jsou bezpečně uloženy na jednom místě a nehrozí, že zmizí, nebo že je bude nutné přenést do jiné aplikace.

* Přehled o financích: Vývoj svých investičních účtů u partnerů EIC, INVESTIKA a CONSEQ včetně detailních analýz a grafických znázornění.

* Online sjednávání různých druhů pojištění: Za okamžik si klient dokáže uzavřít například POV, cestovní pojištění a podobně.

* Digitální podepisování: Předsmluvní i smluvní dokumenty lze podepisovat přes plně digitální proces.

* Bezpečné a jednoduché ověření identity: S technologiemi , jako jsou OCR (optické rozpoznávání znaků) a obličejová biometrie, lze ověřit identitu rychle, spolehlivě a bezpečně.

* Hlášení pojistných událostí: Díky přímým kontaktům na pojišťovny nahlásí klient pojistnou událost online, rychle a jednoduše.

Ufo Social 3
UFO neboli Univerzální Finanční Organizér je digitální průvodce, který uživateli usnadní správu financí, dokumentů a komunikaci s agentem – vše pohodlně a bezpečně na jednom místě.

Je UFO určeno pouze pro vaše klienty a platí se za něj?

M. Sokol: Ne, UFO bylo, je a bude pro každého v plné verzi zdarma a bez reklam třetích stran. Dostupné je jak na iOS, tak i na chytrých telefonech fungujících na platformě Android.

Je něco, co byste chtěl na závěr dodat, pane Zeleňáku?

M. Zeleňák: Chtěl bych vyzvat všechny, kteří chtějí být v našem byznysu efektivnější a úspěšnější, že je u nás rádi přivítáme :-). A také bych chtěl touto cestou poděkovat našim obchodním produktovým partnerům, to znamená pojišťovnám, bankovním a investičním domům, penzijním společnostem a dalším, za dosavadní spolupráci a férový přístup.

Jana Chuchvalcová

Aktuální číslo
Objednat »