Direct pojišťovna dosáhla mimořádného úspěchu. Nová emise zajištěných dluhopisů DIRECT 6,65/29 byla kompletně upsána v rekordně krátkém čase, už týden před vznikem emise, a to v plném maximálním objemu 1,6 miliardy korun.
Ke vzniku této nové emise dluhopisů došlo 24. 6. 2025. Podle investiční skupiny WOOD & Company šlo o jednu z nejúspěšnějších emisí za poslední roky.
„Tenhle výsledek i fakt, že se do našeho příběhu chce zapojit čím dál více lidí, je důkazem, že Direct jde správným směrem. Potvrzuje to nejen stabilita a růst Direct pojišťovny, ale i celý byznys skupiny jako celku. Děkujeme všem, kdo nám důvěřují a rozhodli se s námi investovat,“ říká Pavel Řehák, zakladatel a CEO skupiny Direct.
O vysokém zájmu investorů svědčí i fakt, že se na některé jednoduše nedostalo. „Pro ty, kteří se nevešli do této emise, máme ale dobrou zprávu – mohou dál investovat prostřednictvím našich FKI fondů, a zároveň už na podzim chystáme další dluhopisy distribuované prostřednictvím Direct Fondee,“ doplňuje Řehák.
Důvěra, stabilita, výnos
Dluhopisy s výnosem 6,65 % ročně zaujaly široké spektrum investorů – od velkých institucionálních partnerů až po menší retailové investory. Zajištění prostřednictvím 100 % akcií Direct pojišťovny a dalších aktiv ze skupiny, v kombinaci s nulovým externím zadlužením pojišťovny, dává emisi pevné základy a výrazně snižuje investiční riziko. Díky tomu jsou tyto dluhopisy z pohledu rizikovosti srovnatelné s přímou emisí samotné pojišťovny.
WOOD & Company, která celou emisi organizovala, označila výsledek za velký úspěch: „Takto silný zájem napříč celým spektrem nejenom retailových ale i profesionálních a institucionálních investorů je potvrzením, že trh vidí emisi dluhopisů DIRECT 6,65/29 jako vysoce kvalitní a skupinu Direct jako důvěryhodnou,“ říká Peter Turner, ředitel investičního bankovnictví WOOD & Company.
Direct pojišťovna: česká značka, evropské ambice
Direct pojišťovna, která od roku 2015 vyrostla z 105 000 klientů na více než 580 000, je největší česky vlastněnou pojišťovnou a sedmou největší neživotní pojišťovnou v ČR. Její digitální a bezpapírový přístup přináší jednoduché, rychlé a přátelské služby a činí z ní silnou a důvěryhodnou značku na českém trhu.
„Naší vizí je vybudovat významného evropského hráče. Tento úspěch je pro nás dalším krokem tímto směrem. A zároveň vzkazem pro trh – jsme připraveni růst, inovovat a tvořit dlouhodobou hodnotu pro klienty i investory,“ uzavírá Řehák.
Redakce