Simplea expanduje do Polska

Martin Švec FOTO: NGUYEN PHUONG THAO

Meziročně rostla o 34 %, chystá pojištění dlouhodobé péče

Životní pojišťovně Simplea z finanční skupiny Partners vyrostlo meziročně předepsané pojistné o 34 % na 842 milionů korun a dosáhla zisku 119 milionů korun. Rozjela také expanzi do Polska, kde aktuálně sjednala první smlouvy. Rostl i počet klientů na současných 97 tisíc. Ti oceňují, že Simplea plní v 99 % případů. A pokud plnění zamítne, garantuje, že nevyplacené peníze budou pomáhat potřebným. Loni tak Simplea poslala 1,8 milionu korun na 10 charitativních projektů, které vybrali v hlasování sami klienti.

V průběhu minulého roku došlo ke schválení zákona o možnosti daňového odpočtu zaplaceného pojistného u produktu pojištění dlouhodobé péče. „Tento impuls by mohl pojistný trh rozpohybovat. Jedná se o dosud opomíjený, ale v dlouhodobém měřítku velmi důležitý produkt. Sami v něm vidíme velký potenciál pro oslovení nových i stávajících klientů a věříme, že brzy představíme trhu vlastní unikátní pojištění dlouhodobé péče,“ konstatuje Martin Švec, generální ředitel pojišťovny Simplea.

V plánu jsou také úpravy a vylepšení stávajícího produktu rizikového životního pojištění. To si lze také sjednat plně online. Simplea totiž sází na moderní technologie a neustále vše vylepšuje. „Chystáme úpravy a implementace jak produktových, tak procesních novinek, a to jak na základě klientské zpětné vazby, tak především vlastních nápadů. Určitě budeme chtít těmito inovacemi a vylepšeními posílit svůj podíl na trhu,“ zmiňuje Martin Švec s tím, že všechny příznivé změny produktu budou moci automaticky a zdarma využít také stávající klienti.

Simplea expanduje na polský trh

Od ledna 2024 nabízí Simplea své životní pojištění také v Polsku. „Navázali jsme strategickou spolupráci s jednou z největších polských zprostředkovatelských společností. Ta bude kromě samotné distribuce pojištění pro naši pojišťovnu zajišťovat i další vybrané administrativní činnosti na polském trhu,“ popisuje Martin Švec.

Nabízený produkt byl připraven na míru polskému trhu tak, aby odpovídal jak zvyklostem, tak potřebám klientů v Polsku.

Trh životního pojištění zpomalil, Simplea naopak rostla

V meziročním srovnání tempo růstu pojistného trhu v roce 2023 zpomalilo. Tento trend se sice od druhého pololetí 2023 mírně zlepšil, přesto trh již nedokázal dohnat deficit z předchozího pololetí. Trh životního pojištění zpomalil, mírný pokles zaznamenalo i pojištění podnikatelů. Naopak všechna ostatní odvětví – pojištění vozidel, cestovní pojištění, pojištění majetku a odpovědnosti – si udržela tempo na stabilních hodnotách, ačkoli inflační vlivy nedohnala.

Důvodů zpomalení růstu je několik, ty hlavní ale spočívají v ekonomických obavách Čechů a v menší ochotě utrácet. Hlavní příčiny jejich nejistot spočívají ve vysoké inflaci a s tím spojeným zvyšováním nákladů na základní životní potřeby.

Pojišťovna Simplea ale v porovnání s ostatními rostla více než celý trh. „Abychom tempo růstu udrželi i v budoucnu, hledáme další možnosti rozvoje – ať už v zaměření na pojištění dlouhodobé péče, či v expanzi do Polska, stejně jako v práci s technologiemi a automatizací jednotlivých procesů a systémů. S tím souvisí také kvalitní práce s daty a postupná implementace a začlenění umělé inteligence do některých procesů v pojišťovně,“ uzavírá Martin Švec.