Časopis pro profesionální finanční poradce

Škody z každodenních rizik rychle rostou

Phishing 3

Ochrana se tak více než vyplatí

Pojištění každodenních rizik je produkt užitečný pro všechny, kteří se chtějí chránit v on-line i běžném světě před odcizením peněz z účtu po útoku internetového podvodníka, krádeží hotovosti, odcizením či ztrátou přenositelné elektroniky, kabelky, brýlí, klíčů a dalších osobních věcí, ale i rozbitím mobilu. Toto pojištění zkrátka poskytuje komplexní ochranu v každodenních situacích, ať už se staneme obětí virtuálního zločince nebo kapsáře, či doplatíme na svou roztržitost.

Zmíněné situace jsou velmi časté. Co se týče internetových rizik, před novými podvodnými technikami varují jak média, tak i banky. I naše oddělení likvidace bohužel čím dál častěji řeší smutné příběhy, kdy klientům internetoví podvodníci odcizili peníze v důsledku phishingu anebo jim nedodali zboží po nákupu z druhé ruky na internetu.

Například loni BNP Paribas Cardif Pojišťovna z phishingu vyplatila 2,3násobek částky roku 2022. Průměrná vyplacená suma přitom přesahovala 45 tisíc korun. A to nejsou drobné, nad kterými můžeme jen tak mávnout rukou.

U phishingu, vishingu a podobných technik jde o vynalézavé postupy kyberzločinců. Množí se ale i případy drobných a zdánlivě nenápadných podvodů na internetu. Nejčastěji se lidé nachytají při nákupech z druhé ruky v bazaru anebo na internetových tržištích. Loni jsme tak zaznamenali šestkrát více těchto pojistných události než v roce 2022.

Vedle škod z internetového prostředí i nadále řešíme události z reálného světa – odcizení a ztrátu osobních věcí či hotovosti a poškození mobilních telefonů. Z osobních věcí lidem nejvíce pomáháme proplácením nákladů, pokud přijdou o osobní doklady, mobilní telefony, notebooky, tablety a další přenositelnou elektroniku, peněženku s hotovostí, brýle, klíče nebo rovnou celý batoh či kabelku s osobními věcmi. V případě poškození mobilu nejčastěji hradíme náklady spojené s výměnou displeje.

Jak dokládají nejen uvedené statistiky, pojištění každodenních rizik se prostě vyplatí. Kvalitní a komplexní produkt nám dodá pocit jistoty a ochranu i ve světě stále sofistikovanějších kybernetických útoků, v nichž se jen stěží můžeme orientovat.

Martina Pejsara, ředitele produktu a marketingu BNP Paribas Cardif Pojišťovny

Aktuální číslo
Objednat »