ČSOB nabízí klientům zrušení poštovní korespondence k hypotékám. Veškerou komunikaci kromě úvěrové smlouvy díky tomu klienti obdrží elektronicky skrze Hypoteční zónu. Do roku 2023 by chtěla skupina ČSOB digitalizovat celý úvěrový proces.
Výhradně elektronické doručování povede ke zjednodušení správy hypotéky a nabídne klientům větší komfort a přehled o celém procesu. Lidé, kteří nemají o čistě elektronickou komunikaci zájem, budou nadále dostávat korespondenci poštou.
„Snažíme se posouvat hranice digitálních služeb. Většinu bankovních služeb už naši klienti běžně vyřizují elektronicky a nevidíme proto důvod, aby to u hypotéky bylo jinak. Díky tomuto kroku lidem odpadne papírová komunikace a o všech zprávách budou mít přehled na jednom místě,“ vysvětluje Pavel Steigerwald, Procesní a aplikační manažer ČSOB, který má projekt na starosti.
Klienti dostanou ke každé nové zprávě upozornění do emailu. Pomocí Hypoteční zóny budou moci komunikaci vyřídit z pohodlí domova nebo si korespondenci přečíst na mobilním telefonu. Zároveň si klienti budou moci zvolit, aby jim v příloze notifikačního emailu přišel i samotný dokument. Dokumenty budou kvůli dlouhodobé ověřitelnosti opatřeny elektronickou pečetí.
„Jako jediná banka v České republice nabízíme komplexní internetové bankovnictví pro hypotéky. Že má tato služba smysl nám jasně ukazuje to, že ji používá 80 procent našich nových klientů. Zavedením výhradního doručování se výrazně přibližujeme našemu cíli, tedy zavést do roku 2023 zcela digitální hypotéku. Plánujeme proto i digitalizaci podpisu smluvních dokumentů,“ sděluje Jiří Feix, předseda představenstva Hypoteční banky a ČSOB Stavební spořitelny.
Hypoteční zóna je unikátní řešení, díky kterému mohou klienti ČSOB spravovat svoji hypotéku online. Mají zde k dispozici všechny dokumenty, přehled o platbách i veškerou komunikaci ke svému úvěru. Elektronicky už mohou vyřídit třeba změny v úvěru, během následujících měsíců by mělo být pomocí Hypoteční zóny možné také o hypotéku požádat.