Slavia expanduje do zahraničí

V Holandsku bude pojišťovat auta, do budoucna by mohla pojišťovna expandovat do skandinávských zemí

Pojištění Slavia pojišťovna vstupuje na zahraniční trh. Nemíří však na Východ, jako jiné pojišťovny, ale na opačnou stranu – do Holandska. V Haagu sídlící společnost HERA Life, totiž bude prodávat její povinné ručení, havarijní pojištění a připojištění upravené pro holandský trh. HERA Life, která se dříve zabývala pouze životním pojištěním, kvůli tomu rozšířila svoji licenci i pro oblast neživotního pojištění a působí jako autorizovaný zástupce Slavia pojišťovny z České republiky.

„První smlouvy začneme uzavírat zhruba v polovině letošního roku,“ říká generální ředitel a předseda představenstva Slavia pojišťovny Karel Waisser. „V uplynulých měsících jsme si společně s holandskými pojistnými matematiky a produktovými specialisty přesně definovali požadavky na holandskou verzi našeho retailového autopojištění a nyní zahajujeme pilotní fázi tohoto společného projektu,“ dodává Waisser.

Vzhledem k tomu, že veškerá komunikace bude probíhat v holandštině, Slavia pojišťovna spolupracuje v Nizozemsku s vybranou sítí partnerů, kteří se budou starat o distribuci a správu tohoto pojištění. Společnost Hera také zajistí hladký průběh digitalizace, včetně zapojení umělé inteligence při obsluhování klientů.

„Jsme hrdí na to, že můžeme Slavii pomáhat obsluhovat západoevropský trh. V posledních měsících jsme s kolegy ze Slavie tvrdě pracovali na produktové nabídce a jsme přesvědčeni, že se nám podaří dosáhnout velkého úspěchu,“ konstatoval po podpisu smlouvy v Praze zakladatel a majitel společnosti HERA Life Sander Franken.

„Holandsko jsme si vybrali proto, že jde o velmi liberální zemi, která podnikání vnímá jako rovnocenný vztah mezi zákazníky a poskytovateli pojišťovacích služeb,“ říká majitel skupiny SPGroup, jejíž součástí je i Slavia pojišťovna Pavel Sehnal. „Druhým důvodem je to, že naprostá většina lidí, žijících v Nizozemsku, mluví dobře anglicky, což spolupráci na mezinárodní úrovni usnadňuje. Všechny vnitřní procesy jsou dnes v pojišťovnách vytvořeny tak, aby mohly pracovat na mezinárodní bázi a komunikace v angličtině je pro obě strany nejpříjemnější,“ dodává Pavel Sehnal s tím, že pro PROFI Poradenství & Finance doplnil, že do budoucna přemýšlí o další expanzi pojišťovny do skandinávských zemí.