Startuje poradenská Partners Banka

Nabídne balíčky pro páry a rodiny i výběr produktů celého trhu, do roku 2030 chce získat milion klientů

Finanční skupina Partners dnes startuje novou Partners Banku, první poradenskou banku na českém trhu. Ta banka, která propojí moderní technologie s osobním přístupem finančních poradců Partners, nabídne klientům tři balíčky služeb – osobní, partnerský a pro rodinu. Balíčky tvoří souhrn běžných a spořicích účtů, různých karet a platebních možností. Banka bude mobile only, jediným nástrojem pro správu financí tak bude Partners apka. V ní budou moci klienti spravovat své finance na jednom místě. Spořicí účet nabídne Partners Banka s úrokem 6,03 % p. a.

Od středy 6. března Partners Banka otevírá své služby pro stávající klienty poradenské sítě, kteří si mohou založit nový účet se svým poradcem. Zájemci, kteří dosud nejsou klienty Partners, se mohou obrátit na poradce nebo zajít na jednu ze 175 franšízových poboček, které se nyní rebrandují na bankovní pobočky. Od začátku dubna bude k dispozici možnost založení účtu online přes Bank ID. Od 1. dubna také poběží marketingová kampaň.

Pobočka_1

Plány na rok 2024: 80 tisíc klientů a 10 miliard korun depozit

Partners Banka je technologickou firmou. Nejedná se jen o další banku v mobilu, ale o finanční aplikaci, která našim klientům umožní jednoduchou správu všech finančních produktů. Na jednom místě si klient nastaví platbu nebo získá informace o stavu svých investic. Aplikace zároveň klienta včas upozorní na blížící se výročí smlouvy pojištění a rovnou mu porovná nabídku na trhu. Nové pojištění si poté může klient sjednat přímo v aplikaci s novou pojišťovnou. Již nyní má mobilní aplikaci Partners apka ve svém mobilu 50 tisíc lidí,“ uvádí Petr Borkovec, spoluzakladatel finanční skupiny Partners. V pilotním provozu banka za poslední měsíce nasbírala zhruba 2500 klientů.  

Partners Banka má aktuálně vlastní kapitál tři miliardy korun, na kterém se podílí tuzemští podnikatelé jako Tomáš Čupr nebo lidé z Pale Fire Capital a spolupracovníci skupiny. Do vybudování banky a jejich systémů bylo investováno zhruba 0,7 miliardy korun. „Letos máme v plánu získat 80 tisíc dospělých klientů a 10 miliard korun v depozitech. V létě plánujeme spustit pilot nezajištěných úvěrů, na podzim pak hypoték,“ říká Petr Borkovec. Nejpozději do roku 2030 chce banka získat milion klientů a dosáhnout celkových aktiv přes 100 miliard korun. Měla by v budoucnu působit i na Slovensku. Postupně banka nabídne služby i podnikatelům a malým firmám.

Tři balíčky: Pro jednoho, Pro dva a Pro rodinu

Svým klientům nabízí Partners Banka tři varianty balíčků služeb, a to pro jednotlivce, páry a rodiny.  V prvním balíčku Pro jednoho bude vedení běžného účtu a veškeré služby zdarma. Klienti si mohou zvolit vlastní číslo účtu, bez poplatku jsou výběry ze všech bankomatů v České republice i ve světě. Všechny tuzemské platby jsou odbaveny jako okamžité. Zdarma budou i platby v eurech po Evropě (SEPA platby) a jen ostatní zahraniční platby budou startovat za fixní poplatek 200 Kč. Součástí balíčku je také vedení spořicího účtu s úrokem 6,03 % p. a., bez omezení výše vkladů. Počet virtuálních karet není omezený a jsou k dispozici okamžitě po založení účtu, klient má nárok na jednu plastovou kartu zdarma. 

Druhý balíček Pro dva je určený pro páry a nabízí oproti konkurenci jedinečný sdílený účet. „V praxi to znamená, že má pár v rámci vedení účtu stejná práva a oba majitelé účtu jsou si rovni, mají stejný přehled a každý vlastní svou kartu. Společný účet tak nabízí efektivní řešení komplikací v případě nečekaných a těžkých životních situací, jako může být například smrt jednoho z partnerů. Pár spolu může sdílet také spoření, dále informace o investicích, pojištění či úvěrech. Balíček Pro dva poté vyjde na 49 korun měsíčně,“ vysvětluje generální ředitel Marek Ditz, s tím, že každý z páru má vždy i vlastní běžný účet. 

Třetí balíček Pro rodinu představuje novinku na českém trhu. Kromě stejných práv a výhod předchozího balíčku umožňuje rodičům připojit účty pro své děti či teenagery. Aplikace banky má speciální dětskou a teens verzi, díky které získávají děti základní finanční návyky, učí se spořit na vysněné cíle, platit kartou a používat bankovní aplikaci jako dospělý. Rodiče mají zároveň přehled o všech jejich transakcích a rozhodují, jak může dítě kartu používat, jaké má limity a za co může platit. Také pravidelné kapesné nebo konkrétní úkoly, na které je navázáno vyplacení odměny, vyřeší rodiče jednoduše v aplikaci. Děti si mohou vybrat, chtějí-li dětskou verzi aplikace s maskotem křečkem, nebo teens apku bez „dětských obrázků“. Tento balíček Pro rodinu nabízí Partners Banka za 99 korun měsíčně. 

Pro bankovní platby u všech balíčků platí, že jsou okamžité, navíc balíčky nabízejí některé mimořádné služby, jakými jsou například pauzování trvalého příkazu či služba Drag and drop pro snadné přesouvání peněz mezi účty jedním přetažením v mobilní aplikaci. 

Zajímavé novinky budou také u platebních karet. „Podporujeme virtuální platební karty. Ve fyzické podobě budou z recyklovaného plastu a jejich design si klienti budou moci vybrat z několika variant. Osobitý vzhled mají i karty pro děti a páry – dětské s různými obrázky křečka, párové se slovem LOVE,“ popisuje Marek Ditz. Samozřejmostí bude jednorázová virtuální karta pro bezpečné placení, navíc s automatickým obnovováním po každém jednorázovém použití. Všechna nastavení služeb a limitů ke kartě včetně možnosti snadno změnit si PIN najdou lidé v Partners apce.  

Partners apka: Finanční svět na jednom místě 

Spravovat účty bude možné v mobilní aplikace Partners apka, kde klienti najdou nejen veškeré informace k běžnému či spořicímu účtu, ale v nebankovní části také přehled svých financí od úvěrů, přes pojištění, až po spoření a investice. 

Od května přibude i možnost připojení běžných účtů ostatních bank včetně přehledu a plateb, takže uživatel má na jednom místě kompletní přehled o svých financích. V dubnu bude spuštěna služba „Vyber si svého poradce“, kde si každý bude moci zvolit finančního poradce podle svých představ. 

Mobilní aplikaci není záměrně doplněna internetovým bankovnictvím, a to z důvodu bezpečnosti. Klienti se do aplikace přihlásí pomocí biometrického ověření nebo PINu, který je vždy platný pouze pro jednu konkrétní instalaci mobilní aplikace.