Tomáš Cidlinský a Jiří Cepák: Cíl hypotéka přeplněn

AVENIR Financial Group. Zdroj: AVENIR Financial Group.

Pandemie podle obou jednatelů společnosti AVENIR Financial Group Tomáše Cidlinského a Jiřího Cepáka poznamenala poradenský trh spíše pozitivně. Klienti více řeší, co je pro ně opravdu důležité. A kvůli pandemii se podle nich akceleroval vývoj a aplikace online poradenství. I nadále probíhají schůzky online s klienty, méně se jezdí autem, lidé šetří čas. Daří se i Aveniru, plán obratu by měl letos překročit, především v segmentu hypoték. 

Jak hodnotíte letošní první pololetí a vaše výsledky za toto období? Podařilo se vám dosáhnout cílů, které jste si nastavili?

T. Cidlinský: Asi jako většina finančního trhu, tak i my jsme navzdory, nebo spíše právě proto, zaznamenali nárůst jak v oblasti personální, tak hlavně v oblasti obchodu, a to zejména hypotečního. Myslím, že to je za mou třiadvacetiletou praxi asi nejproduktivnější období pro naše poradce. Na sčítání zajíců je zatím ještě brzy, ale pokud ve druhém pololetí potvrdíme formu z prvního, tak stanovený plán obratu překročíme. Zkrátka, kdo je připraven, nebývá překvapen.

J. Cepák: Letošní první pololetí bylo ve znamení hypoték a velkého navýšení objemu. A my jako Avenir, jsme se taky na tom podíleli. Náš výsledek za letošní rok, bude díky tomu na dvojnásobku. Takže cíl hypotéka byl přeplněn. Podařilo se nám i více vzdělat spolupracovníky v investicích, a díky tomu máme i v tomto segmentu také velmi zajímavé nárůsty a čísla. Stále více spolupracovníků rozkládá provize z životních pojištění v čase, což nám dělá radost. Snižujeme tím rizikovost storna a stabilizujeme příjmy.

Co s počty vašich lidí udělaly květnové zkoušky? A jak na vás dopadá obecně regulace poradenského trhu?

T. Cidlinský: My jsme nic nenechali náhodě a vytvořili jsme našim poradcům takové podmínky, že již v první polovině loňského roku jsme měli téměř všichni splněno a certifikováno. Co se týká regulace, tak nejvíce nás asi dusí dle mého zbytečná a nafouknutá administrativa. Dalo by se to určitě dělat jednodušeji.

J. Cepák: Zkoušky u nás udělali všichni a měli jsme prakticky hotovo již na začátku roku 2021. Co se týká regulace, tak nevnímáme žádné zásadní dopady na poradce. Ale zdá se nám, že se objevuje čím dál více nových klientů, kteří „ztratili“ své poradce a žádají nás o naše služby. Abychom poradce nezahltili přílišnou administrativou, pracujeme s asistentkami, které práci spolupracovníkům značně šetří. 

Tomáš Cidlinský, spolumajitel a jednatel společnosti AVENIR Financial Group. Zdroj: AVENIR Financial Group

Jaké jsou vaše plány do konce roku a jaké novinky představíte na podzim?

T. Cidlinský: Jak jsem již zmínil, splnit obratový cíl a zaměřit se více na nábor nových poradců. Přece jen jim máme jako firma co nabídnout. Na jedné z novinek, na které pracujeme, je forma placeného poradenství. Tu bychom chtěli našim klientům nabízet v příštím roce.

J. Cepák: Na podzim připravujeme Kolegium, kam zveme zajímavé hosty. Vidíme se tak s větším počtem spolupracovníků na jednom místě. Jako hosty máme pozvány majitele SAB servisu Mojmíra Urbánka, motivačního kouče Pavla Morice nebo Gábinu Končitíkovou ze Zlína s přednáškou „Tomáš Baťa jako inspirace pro dnešek“. Budeme mít téma k investicím a na večer pro pobavení trapný mág Richard Nedvěd. Velký prostor vidím pro nábor, což je náš cíl pro další období.

Oba se inspirujete osobností Tomáše Bati. Jak by se on sám vyrovnal s pandemií a podnikáním v takové době? A jak se to podařilo vám?

T. Cidlinský: Tady si myslím, že to je zejména Jirkova parketa. Ale rozhodně jsem přesvědčen, že by Tomáš Baťa v této situaci viděl příležitost, tak jako nám to již historicky několikrát ukázal. My jsme na to šli velmi podobně.

J. Cepák: Těžko říci, co by udělal Tomáš Baťa. Ale vím, že každý nezdar nebo špatnou situaci na trhu bral jako příležitost, a tak jsme to uchopili i my. Náhle byl nárůst online školení, porad, možnost sjednávání smlouvy online… Takže jsme s Tomem začali využívat více online služby, spolupracovníkům jsme ukazovali cesty a možnosti a každý týden je online viděli na poradách.  Věděli jsme, že musíme držet s našimi spolupracovníky a ukazovat cestu, jak se v této situaci k tomu postavit čelem. Byla to pro všechny nová situace a nevěděli jsme, co to udělá s trhem. Paradoxně naše výsledky v pandemii byly lepší než předtím. 

Jiří Cepák, spolumajitel a jednatel společnosti AVENIR Financial Group. Zdroj: AVENIR Financial Group

Do jaké míry pandemie poznamenala poradenský trh a kam ho posunula? Vidíte i nějaké pozitivní přínosy?

T. Cidlinský: Určitě poznamenala, a řekl bych spíše pozitivně. Klienti více řeší, co je pro ně opravdu důležité. A právě i kvůli pandemii se velmi akceleroval vývoj a aplikace online poradenství. Pochopitelně pandemie poznamenala ekonomicky téměř celý svět a jedním z negativních jevů je i prudký nárůst cen, zejména u realit. Myslím si, že i v nejbližší době nás čeká prudký nárůst inflace.

J. Cepák: Určitě jako pozitivní vnímám změny v tom, že jde většina věcí dělat online. SAB servis už na to najel před pandemií a my jsme se toho uchopili také od producentů. Poradenský trh to změnilo. Probíhají online schůzky s klienty, méně se jezdí autem, více se dělá online. A ti producenti, kteří to pochopí a udělají pro poradce, potažmo klienta „vše“ online, tak mají tím blíže k poradcům i klientům.

Jak se vlastně liší práce poradců před a po pandemii?

T. Cidlinský: Řekl bych, že v současné době již nijak zásadně. Pouze více přetrvává trend online poradenství, což je vlastně pozitivní.

J. Cepák: Jak jsem již uvedl, za mne je to větší možnost využít online systémy. A to spolupracovníkům šetří čas i náklady na provoz. Schůzky s partnery či producenty dnes probíhají také online. To znamená, že tam, kde jsme v minulosti strávili dvě hodiny cesty, dvě hodiny jednání a dvě hodiny cesty, tak dnes je to třetinové. Kdo využije možnosti online světa, tak na tom může jen vydělat.

Přihlášení k newsletteru

profiporadenstvi_logo  

Přihlaste se k odběru newsletteru Profi Poradenství & Finance a získejte každý týden zásadní informace ze světa financí přímo k vám do emailu.